کسب و کار دیجیتال؛ ضرورت و مخاطرات

کسب و کار دیجیتال؛ ضرورت و مخاطرات

بدون داشتن تجربه و برنامه ای کامل و جامع در حوزه کسب و کار دیجیتال، هیچ ارتباط موثری بین صاحبان کسب و کار و مشتریان ایجاد نمی شود. برای داشتن یک کسب و کار دیجیتال قوی باید از متخصصان این حوزه کمک گرفت.

گسترش و پیشرفت روز افزون تکنولوژی بخصوص در زمینه دیجیتال و اینترنت، این ضرورت را ایجاد نموده که تمام صاحبان کسب و کارها و اشخاص حقیقی و حقوقی به فکر ایجاد و توسعه کسب و کار خود در حیطه دیجیتال و بستر اینترنت باشند.

اما بدون شک بدون داشتن تجربه و برنامه ای کامل و جامع در حوزه کسب و کار دیجیتال، هیچ ارتباط موثری بین صاحبان کسب و کار و مشتریان ایجاد نمی شود. داشتن نگاه ویژه سایر رقبا به مسئله کسب و کار دیجیتال و گستردگی این حوزه، این نیاز را ایجاب می کند که برای داشتن یک کسب و کار دیجیتال قوی باید از متخصصان این حوزه کمک گرفت.
شرکت امپریال، با کارنامه ای درخشان در حوزه بازاریابی و برندینگ دیجیتال، سالهاست که  کسب و کارهای بزرگ و موفقی را در زمینه کسب و کار دیجیتال کمک می کند.

 

راه اندازی کسب و کار دیجیتال

راه اندازی هر کسب و کاری در هر زمینه ای نیازمند داشتن برنامه و یا نقشه ای جامع و ژرف بینانه است به گونه ای که بتواند از صفر تا صد کسب و کار شما را در بر گیرد. تمامی جنبه ها، مخاطرات احتمالی، گام های لازم، پتانسیل های شما و کسب و کارتان و ... باید در این برنامه جامع و کامل گنجانده شده باشد. اهمیت این موضوع سبب شده است که امروزه این مسئله به عنوان یک علم مورد توجه تمام کسب و کارهای اقتصادی در سراسر جهان قرار بگیرد و به صورت بسیار جدی و آکادمیک در دانشگاه ها و دانش سراهای معتبر و بزرگ جهان تدریس و یا مورد بررسی قرار گرفته باشد. با گسترش روزافزون صنعت و تکنولوژی، کسب و کارها برای ایجاد شدن و حتی ادامه بقا باید با کارشناسان این حوزه تعاملات سازنده ای ایجاد کنند.

 

ایجاد (Business Plan (BP

بیزینس پلن یا نقشه و طرح کسب و کار همان چیزی است که اگر توسط متخصصان زبده حوزه کسب و کار برای یک کسب و کار طراحی و ایجاد شده باشد و یک نظارت همیشگی بر آن وجود داشته باشد، قطعا می تواند ضامن موفقیت کسب و کار شما در هر زمینه ای باشد. 

در واقع بیزینس پلن به منظور کمک به شما برای رسیدن به اهداف کسب ‌و کارتان طراحی می ‌شود. وقتی طرح کسب‌ و کار را به صورت شفاف و متقاعد‌کننده تنظیم کنید، در هر مرحله از کار تمرکزتان را برای رسیدن به اهداف فردی و مالی هدایت خواهد کرد. یک بیزینس پلن خوب همچنین می‌ تواند افراد و سازمان ‌هایی مانند بانک ‌ها را به سرمایه‌گذاری در کسب ‌و کار شما ترغیب کند.

وجود کارشناسان آموزش دیده و باتجربه در امپریال این کمک را به شما می کند که بیزینس پلن یا طرح کسب و کارتان را به درستی طراحی و اجرا کنید و تاثیرات شگرف آن را به وضوح در کارآمدی و سودآوری کسب و کارتان مشاهده کنید.
ادامه این مقاله قصد دارد که شما را به صورت جامع و خلاصه با اصول اصلی و اقدامات طرح و نقشه کسب و کار آشنا کند پس ادامه این مقاله را با دقت بخوانید.

کسب و کار دیجیتال

 


هدف گذاری کسب و کار

معمولا هر کسب و کاری دارای یک هدف نهایی برای دست یابی و در ادامه حفظ و نگه داری این هدف به عنوان یک موفقیت است. اما این هدف گزاری به همین سادگی نیست. بررسی توانمندی ها و پتانسیل های هر کسب و کار و هدف گزاری های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با توجه به این توانمندی ها نیازمند حضور دائمی مشاوران این حوزه است.
با توجه به طرح کسب و کار شما، برنامه اولویت هدف گذاری مخاطبان، برندسازی و بازاریابی و المانهای اساسی طرح کسب و کار (ابزارهای مورد نیاز نظیر بازاریابی آفلاین و وب سایت و ...) و کمپین هایی جهت تأثیرگذاری بیشتر برای انتخاب بخش های جذابتر در بازار انجام می گیرد.


تحلیل بازارهای کسب و کار

شما باید به این سوالات جواب کامل بدهید:

  • که کدام بخش از بازار محلی یا جهانی با توجه به خدمات یا محصولات ارائه شده توسط کسب و کار شما، توانایی برآورده کردن نیاز های شما به عنوان ارائه دهنده خدمت و مشتریان شما به عنوان مشتری را داراست؟
  • مشتریان یا همان مخاطبین بازارهدف شما در چه محدوده سنی قرار دارند؟
  • کدام قشر از مشتریان توانایی پرداخت هزینه های خدمات یا محصولات ارائه شده توسط کسب و کار شما را دارند؟


با پاسخ به این سوالات، محدوده عملکرد کسب و کار شما مشخص می شود. اینکه کمپین های بازاریابی و تبلیغات شما باید چگونه باشد تا آب در هاون کوبیدن نباشد و هزینه های شما صرف کارهای بی مورد و بی اثر نشود.


آنالیز بخش های گوناگون کسب و کار شما همچنین این امکان را مهیا می سازد که اقدامات کسب و کارهای رقیب، نقاط قوت و ضعف آنها، رفتار مصرف کننده و مخاطبان بازار هدف و به دست آوردن نقاط ارزشی اتصال بهینه با مخاطبان در این مرحله انجام گیرد. 

استراتژی کسب و کار

پس از بررسی جنبه های مختلف کسب و کار خودتان، آشنایی کامل با مشتریان و مخاطبان و نیز شناخت اقدامات کسب و کارهای رقیب، باید با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده بتوان کسب و کار را رو به پیشرفت برد. در استراتژی بازاریابی، شما باید با کمک گرفتن از مشاوران، بتوانید اقدامات لازم برای مخاطرات آنی و همچنین مخاطرات احتمالی را انجام دهید که این مسئله شامل تعیین شعار، برنامه بازاریابی و برندینگ و روش های دیجیتال مارکتینگ و برنامه اختصاص بودجه به هر بخش می شود.

شما می توانید قسمت دوم این مقاله جذاب را اینجا بخوانید

1 1 1 1 1

دیدگاه ها (0)

  1. ارسال دیدگاه
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
کد امنیتی