بازاریابی محتوا پیشران کسب و کار دیجیتالی

بازاریابی محتوا پیشران کسب و کار دیجیتالی

قرار دادن محتوای کاربردی باید در رأس اولویت های شما قرار داشته باشد. چرا که این محتواست که میان شما و رقبای تجاری شما تمایز ایجاد می کند. شیوه های بازاریابی سنتی امروزه دیگر همچون گذشته کارایی ندارند. 

اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که همواره با نگاهی رو به آینده در تجارت خود قدم برمی دارید حتماً تا به این لحظه به این نتیجه رسیده اید که باید راه بهتری هم برای پیشبرد تجارت وجود داشته باشد.

بله راه بهتری وجود دارد نیازهای تجارت شما با بازاریابی محتوا پاسخ داده می شود. با استفاده از محتوای کاربردی که اطلاعات مورد نیاز مشتری را یکجا به او ارائه می دهد، دیگر نیازی به چرب زبانی و شرح ویژگی های فوق العاده محصول خود نخواهید داشت.
بازاریابی محتوا به شما این امکان را می دهد که با استفاده از محتوای مفید بازدید کنندگانی که مشتری های بالقوه ای به حساب می آیند را به تجارت خود علاقه مند کرده و آنها را به مشتری های بالفعل تبدیل کنید. کسانی که تجربه استفاده از این راهکار را دارند به خوبی به نتایج شگفت انگیز این روش واقف هستند.


بازاریابی محتوا (content marketing) چیست؟

در واقع این نوع بازاریابی نوعی رویکرد جدید در بازاریابی دیجیتالی به شمار می آید که روی تولید و انتشار محتوای ارزشمندی که مرتبط با نوع تجارت تهیه شده باشد متمرکز می شود. از این گذشته این محتوای مفید باید با توجه به نیاز مخاطب مشخصی نوشته شده باشد. هر تجارتی برای عرضه محصولات و یا خدمات خود یک جامعه هدف در نظر دارد. در تهیه محتوا باید مشخصات و انتظارات جامعه هدف را در نظر گرفت.
اگر برای معرفی برند خود در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید حتماً به ضرورت استفاده از محتوای بروز پی برده اید. گزارشات سالانه به ما نشان می دهد که عده ی کثیری از فعالان اقتصادی برای ارتقاء سطح تجارت خود از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. بازاریابی محتوا توسط شرکت های بزرگی همچون P&G ، Microsoft، Cisco از بازاریابی محتوا برای پیشرفت تجارت خود استفاده می کنند.
با توجه به تأثیرات بیشماری که استفاده از این روش برای تجارت ها به دنبال داشته است، امروزه بازاریابی محتوا در شرکت های کوچک و حتی مغازه هایی که توسط یک شخص اداره می شوند نیز به کار برده می شود.

حتماً بخوانید : بازاریابی محتوایی چیست؟ 

تحقق اهداف برند شما و نیاز مشتریان

حتما شما برای برندینگ تجارت خود تلاش بسیاری کرده اید و از راه های متعددی برای ارتقای برند خود و رسیدن به اهداف بهره جسته اید و حتما در بهینه سازی سئو در تجارت خود به ضرورت محتوای مفید و اصولی پی برده اید . در اینجا ما به 3 مزیت اصلی در استفاده از محتوا برای ارتقای دیجیتال مارکتینگ شما اشاره خواهیم که خود دلیل قانع کننده ای برای روی آوردن به این نوع بازاریابی به شمار می آیند.
اولین مزیت افزایش میزان فروش شماست
دوم، صرفه جویی در هزینه
سوم، دستیابی به مشتریان بهتری که به تجارت شما وفادار می مانند ( چرا که این مشتری ها با شناخت و مشاهده محتوای مفید در سایت شما با تجارت شما آشنا شده اند و رابطه محکم تری با محصول شما برقرار کرده اند).

بازاریابی محتوا پیشران

 

محتوا سرنوشت حال و آینده برند شما را تعیین می کند

تفاوت اصلی میان محتوای بازاریابی و دیگر انواع اطلاعاتی که در قالب مشاوره حضوری در اختیار مشتریان قرار می گیرد در این است که این نوع محتوا اطلاعات "ارزشمند" و "مرتبط با محصول یا خدمات" را ارائه می دهد. شرکت ها همواره برای قانع کردن مشتریان در حال ارسال ایمیل و یا پیامک هستند و از راه های متنوع می خواهند "خرت و پرت" های خود را به فروش برسانند اما مسئله اصلی این است که این تجارت ها برای برند خود ارزش خاصی قائل نیستند و در سئو به ارزش محتوا پی نبرده اند.
اکثر مواقع اطلاعاتی که تجارت ها در اختیار مشتریان قرار می دهند نامربوط و ناکافی است. در چنین فضایی که مخاطبان هر روز با حجم بسیار بالایی از اطلاعات و تبلیغات دروغین روبرو هستند برخورداری از محتوای کاربردی و مفید می تواند تمایز زیادی میان شما و سایر رقبای تجاری ایجاد کند.

 

 حتماً ببینید و از صحبت های آقای دکتر مهریزدان لذت ببرید 

تولید محتوا در کسب و کارهای اینترنتی


بازاریابی بدون بهره مندی از محتوای کاربردی امکان پذیر نیست

در کنار استفاده از هرگونه تاکتیکی در آژانس تبلیغاتی خود استفاده از بازاریابی محتوا را در برنامه خود قرار دهید. این روش به تنهایی به پیشرفت تجارت شما نمی انجامد اما در کنار سایر روش هایی که در سئو به اهمیت آنها پی برده اید می توانید به نتایج رضایت بخشی در تجارت خود دست پیدا کنید.

محتوای با کیفیت در انواع بازاریابی ها کاربرد دارد ازجمله در:

بازاریابی شبکه های اجتماعی : بازاریابی محتوا از اهمیت بیشتری نسبت به استراتژی شما برای فعالیت در این شبکه ها برخوردار است.
سئو (SEO) ، موتور های جستجو برای محتوایی که کیفیت بالایی دارد و از یکپارچگی نیز برخوردار است ارزش بسیار بیشتری قائل هستند.
روابط عمومی PR : موفق ترین استراتژی های در زمینه روابط عمومی به تجارت ها توجه نمی کنند بلکه به اهمیتی که به مخاطب داده می شود توجه دارند.

حتماً بخوانید : بازاریابی محتوایی


در دنیای امروز که افراد مدام در حال جستجو برای بهترین گزینه ها برای استفاده خود و عزیزانشان هستند در نظر گرفتن اهمیت محتوای مفید از رموز موفقیت به شمار می آید. اگر در بازاریابی محتوا فعالیت دارید و یا برای آژانس تبلیغاتی کار می کنید به اهمیت محتوای مفید پی برده اید و می دانید که محتوای مفید و کاربردی در دنیای امروز از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و توجه مخاطب را به خود جلب می کند چرا که مشتریان هر روز با سیل عظیمی از تبلیغات و آگهی هایی که شاید حقیقی هم نیستند روبرو هستند و دسترسی به یک محتوای با کیفیت آرزوی هر مخاطبی است و او پس یافتن محتوا کاربردی در سایت شما تجارت شما را رها نخواهد کرد و مدام برای برآورده کردن نیاز خود به سراغ تجارت شما می آید چرا که شما موفق شده اید اعتماد او را جلب کنید و جلب اعتماد در مشتریان در دنیایی که هر لحظه برند تازه ای به بازار معرفی میشود کار بسیار دشوار و حائز اهمیتی است. شما آینده تجارت خود را با تصویری که از تجارت خود به مخاطبان نشان می دهید تضمین خواهید کرد.

1 1 1 1 1

دیدگاه ها (0)

  1. ارسال دیدگاه
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
کد امنیتی