سه قدم برای ساخت صفحه درباره ما

سه قدم برای ساخت صفحه درباره ما

سه گام مهم برای ساخت یک صفحه درباره ما با کارایی بالا
بسیاری از بیزینس ها و کسب و کارهایی که با آن ها روبه رو شدیم به طور مشترک از یک مشکل رنج می بردند: صفحه ی «درباره ی ما» در وبسایت آن ها بسیار ضعیف و فاقد اطلاعات لازم و کافی برای جذب و قانع کردن مخاطب بود.

این موضوع برای ما بسیار غیر قابل درک و باورنکردنی بود. چرا که صفحه درباره ما یکی از مهم ترین دارایی ها و سرمایه های یک برند است؛ و بر خلاف لینک بیلدنگ و یا بازاریابی در شبکه های اجتماعی، نیاز به تلاش مداوم و به روز کردن به شکل روزانه ندارد.

چرا صفحه درباره ما اهمیت دارد؟

«درباره ما» نظرات را عوض می کند!

صفحه درباره ما یک سرمایه ی مهم با قابلیت بهینه سازی است!

با همه ی این تفاسیر، چگونه می توانید یک صفحه درباره ما قوی بسازید؟

1. شروع قوی داشته باشید

2. برند خود را با دیگر محتوا ها لینک کنید

3. CTA را فراموش نکنید

نتیجه گیری

 


صفحه درباره ما برای اغلب افراد بخشی از مسیر خرید است. این صفحه باعث می شود تا مردم به سمت سایت شما هدایت شوند و متقاعد شوند که از شما خرید کنند. به خصوص در دنیای امروزی که تردید و شک بیشتر از همیشه است، داشتن یک صفحه درباره ما استاندارد، باعث ایجاد اطمینان و اعتماد مشتری نسبت به کسب و کار شما می شود.
ساختن یک صفحه درباره ما خوب و مناسب، کاری است که نیازمند صرف زمان زیادی نیست و در واقع یک بار برای همیشه باعث افزایش اعتبار برند شما و ایجاد تغییرات مثبت در ماه های آتی می شود.

 

 

چرا صفحه درباره ما اهمیت دارد؟

در اغلب موارد صفحه ی ورودی به سایت است.
چه صاحب کسب و کار باشید و چه بلاگر، صفحه ی درباره ما در جست و جوهایی که با نام برند انجام می شود جزء گزینه های ابتدایی نتایج سرچ و یا سئو سایت شما یا به عبارت دیگر رتبه سایت شما در نتایج گوگل است. این صفحه یا در لینک های سایت شما نمایش داده می شود:

 

صفحه درباره ما



و یا در مینی لینک های سایت شما:

 

صفحه درباره ما



این به آن معنا است که مشتری شما در اغلب موارد از طریق صفحه درباره ما وارد سایت شما خواهد شد. حالا به این سوال می رسیم که آیا این صفحه آنقدر خوب و تأثیر گذار است که مشتری را قانع کند که در سایت شما بماند و حتی خرید بکند؟
فراموش نکنید که افرادی که نام برند شما را در اینترنت جست و جو می کنند، مشتریان بالقوه محسوب می شوند و احتمال زیادی وجود دارد که قصد خرید داشته باشند.
چرا که این افراد از قبل اسم برند شما را شنیده اند و درباره ی خدمات شما اطلاعات اولیه ای دارند و حالا دنبال اطلاعات بیشتر راجع به برند شما می گردند. اگر نتوانید انتظارات آن ها را برآورده کنید، یک فرصت خوب را از دست داده اید.

 

صفحه درباره ما

 

 

 


«درباره ما» نظرات را عوض می کند!

خود شما هر چند وقت یک بار صفحه ی «درباره ما» یک کسب و کار را قبل از آن که چیزی از آن ها بخرید چک می کنید؟ موضوع فقط درباره ی خرید نیست.
هر وقت کسی به ما پیشنهادی می دهد و یا درخواست مصاحبه می دهد، تقریباً همیشه صفحه درباره ی ما در وبسایت آن ها را چک می کنیم. اگر یک بلاگر آن قدر خود را جدی نگیرد که این صفحه را در وبسایت خود مرتب و دقیق بسازد، ما هم آن ها را جدی نمی گیریم و از آن ها دوری می کنیم.
همچنین، اگر بخواهم در یکی از مقاله های خود به یکی از ابزار های ارائه شده توسط کسب و کاری اشاره کنم، در صفحه ی درباره ی ما به دنبال اطلاعات تماس آن ها خواهم گشت.
در سطح شخصی تر، همیشه برای پیدا کردن حساب های یک برند در شبکه های اجتماعی، به صفحه درباره ما رجوع می کنم تا از آن جا حساب های رسمی برند را پیدا و دنبال کنم.
بنابراین یک صفحه درباره ما ناقص و نا مرتب، به این معنا است که شما فالوور های زیادی را از دست می دهید و از بک لینک های زیادی محروم می شوید و در نهایت، کمتر راجع به شما صحبت می شود.

 

صفحه درباره ما

 

 



صفحه درباره ما یک سرمایه ی مهم با قابلیت بهینه سازی است!

ما هنوز دقیقاً نمی دانیم که گوگل چگونه تصمیم می گیرد که یک وبسایت را به عنوان برند شناسایی کند یا نه اما نظریه های مطمئنی داریم که به وسیله ی آن ها می توانیم به گوگل کمک کنیم تا وبسایت ما را به عنوان یک برند معرفی کند. صفحه درباره ما وسیله ای است برای بهینه سازی سرمایه ی موجود.
نکته ی اولی که ما می دانیم این است که صفحه درباره ما در راهنمای ارزش گذاری انسانی گوگل به عنوان یکی از ملاک های «تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن» است که به اختصار به آن E-A-T می گویند.
انسان هایی که به وبسایت ها و سرویس ها امتیاز می دهند، به طور مستقیم بر نتایج جست و جو ها تأثیر گذار نیستند؛ اما از ارزیابی ها و نمره دادن های این افراد برای آموزش و توسعه ی الگوریتم های گوگل استفاده می شود تا وبسایت ها را به ترتیب بهتری رتبه بندی کند. پس وقتی در راهنمای ارزش گذاری انسانی گوگل به صفحه درباره ما اشاره شده است، یعنی این صفحه در رتبه بندی سایت ها و سئو موثر است و باید آن را جدی بگیرید.
نکته ی دومی که از آن آگاه هستیم این است که گوگل از اطلاعاتی که در صفحه ی درباره ما می گذارید استفاده می کند تا کسب و کار شما را در پایگاه اطلاعاتی خود ثبت کند؛ بنابراین بسیار مهم است که تا جایی که می توانید در صفحه ی درباره ما جزئیات و اطلاعات قرار دهید.

 

 

با همه ی این تفاسیر، چگونه می توانید یک صفحه درباره ما قوی بسازید؟

 

 

1. شروع قوی داشته باشید

اگرچه یک شروع و استارت قوی فقط مختص صفحه درباره ما نیست، اما هرگز نباید تأثیر آن را دست کم بگیرید.
به صفحه درباره ما مانند کارت ویزیت خود نگاه کنید: مردم باید به محض این که آن را دیدند، مشتاق شوند تا اطلاعات بیشتری راجع به آن به دست بیاورند. صفحه ی شما باید جذاب و دیدنی باشد و در حافظه بماند به طوری که با اولین نگاه توجه ها به آن جلب شود و نیازی به پایین رفتن و اسکرول کردن نباشد.
به عنوان مثال، این صفحه ی سیسکو را ببینید که با یک عکس و پیام قدرتمند شروع می کند:

 

صفحه درباره ما



بین امیدوار بودن و ممکن شدن، یک پل وجود دارد. تکنولوژی سیسکو در حال ساخت دنیایی از فرصت ها است. ببینید چگونه

نکستویا با شعار اصلی خود شروع می کند:

 

صفحه درباره ما



لیاقت شما بیشتر از این هاست. ما داریم آن را می سازیم.

اسلک درباره ی زمینه ی کاری خود به طور دقیق توضیح می دهد و جذاب ترین آمار خود را به شکل خلاصه ارائه می دهد:

 

صفحه درباره ما



زندگی شغلی خود را ساده تر، دلبخش تر و خلاقانه تر بسازید.

تعریف کردن داستان بیزینس و کسب و کار شما یک راه عالی برای در یاد ماندن و ارتباط برقرار کردن با مخاطب است. ترمینوس یک اقدام بسیار جالب انجام داده و صفحه ی خود را با بخشی از تاریخ شرکت شروع کرده است که باعث می شود شما مشتاق شوید تا ادامه ی داستان را نیز بدانید:

 

صفحه درباره ما

 

و در نهایت زوم با یک ویدئو و لیست کردن ارزش های شرکت معرفی خود را شروع می کند:

 

صفحه درباره ما

 

شروع صفحه معرفی با یک ویدئوی کوتاه و جذاب احتمالاً بهترین راه است. چرا که مطالعات مختلف ثابت کرده اند که ویدئو باعث می شود تا بیننده ها کمی بیشتر در صفحه بمانند و روی بخش های مختلف صفحه کلیک کنند.
شما می توانید یک ویدئوی کوتاه و حرفه ای را در عرض چند دقیقه با استفاده از وبسایت های ادیت ویدئو مانند InVideo بسازید.

برای ساخت ویدئو با InVideo این مراحل را طی کنید:

• یک قالب را انتخاب کنید
• عکس و ویدئوهای خود را آپلود کنید (یا می توانید از گزینه های خود پلتفرم استفاده کنید)
• با استفاده از زیرنویس داستان برند خود را نقل کنید
• یک موزیک و یا صدای راوی اضافه کنید
به طور کلی فقط حدود نیم ساعت زمان لازم خواهید داشت تا یک ویدئوی جذاب و گیرا برای صفحه ی معرفی خود بسازید.

 

صفحه درباره ما

 

 

 

2. برند خود را با دیگر محتوا ها لینک کنید

در گوشه و کنار اینترنت مطالب زیادی را می بینید که توصیه می کنند از لینک دادن و لینک کردن اضافی پرهیز کنید. این امر باعث شده است تا بازاریاب ها و بلاگر ها یک نکته ی مهم و ضروری را فراموش کنند: لینک تنها راه گوگل برای خزیدن و جای گرفتن در دنیای وب است.

علاوه بر آن، گوگل به این لینک شدن ها نیاز دارد تا:

• بفهمد تا چه اندازه به یک صفحه ارجاع داده شده است (و نتیجه بگیرد که این صفحه معتبر است)
• طرح و نقشه ای از سایت ها، محتویات آن ها و محصولاتی که عرضه می کنند رسم کند
به همین دلیل است که لینک کردن به دیگر محتوا ها و مطالب موجود در اینترنت مانند برند ها، سازمان ها، مکان ها و غیره بسیار حائز اهمیت است. این کار به گوگل کمک می کند تا موقعیت و کارکرد برند شما را شناسایی کند و در پایگاه اطلاعاتی خود ثبت نماید.

برای آن که ایده ای داشته باشید که به چه چیز هایی باید لینک کنید، به این مثال ها توجه کنید:

• جوایز و مقام های حرفه ای که شرکت شما به دست آورده است
• کنفرانس هایی که شما در آن حضور داشتید و یا سخنرانی کرده اید
• مطالبی که به کارکرد های برند شما اشاره کرده اند
برای بلاگ های شخصی، این گزینه را نیز دارید که به محل تحصیل خود،‌ شرکت هایی که با آن ها کار کرده اید و غیره نیز لینک دهید.
برای آن که متوجه شوید این کار چقدر مفید است، به این مثال کوچک از صفحه ی گوگل توجه کنید:

 

صفحه درباره ما

 

نامزد شده برای جایزه ی shorty به عنوان بلاگر بیزینس

برای شروع، خوب است بدانیم که جایزه ی Shorty توسط گوگل شناخته شده است. وقتی برای کسب آن نامزد شد، از بلاگ خود، این جایزه را به خود لینک کرد؛ بنابراین گوگل نیز این فرد را به این محتوا متصل کرد و یک گراف اطلاعات معتبر برای وی ساخت.
این نامزدی برای کسب جایزه، شاید بشود گفت کوچک ترین دستاورد است، اما همین دستاورد کوچک برای گوگل کافی بود تا وی در نقشه ی خود به رسمیت بشناسد.
شاید گوگل از وجود شما مطلع باشد، اما بدون آن که خود را به محتواها و موجودیت های معتبر در نت لینک کنید، نمی توانید برای خود کسی بشوید و خود واقعیتان را معرفی کنید. پس همین حالا این کار را شروع کنید و ارتباطات لازم را در صفحه معرفی خود ایجاد کنید.
برای آن که حتی از این بیشتر به گوگل کمک کنید، از آنالیز معنایی استفاده کنید تا محتوا و مطالبی مربوط به مفهوم و موجودیت برند خود تولید کنید:
• در Text Optimizer ثبت نام کنید. مطالب کلیدی و اصلی برند خود را بنویسید (مطالبی که مدل و جایگاه بیزینس یا برند شما را به بهترین شکل ممکن توصیف می کنند)
• گوگل را انتخاب کنید و سپس “New Text” را بزنید
Text Optimizer محتوای شما را بررسی می کند و با بررسی جست و جو های گوگل، یک آنالیز معنایی انجام می دهد. سپس به شما لیستی ارائه می دهد تا به کمک آن متوجه شوید که کدام محتواها و مفاهیم برای لینک کردن به نوشته ی شما مناسب و مفید هستند. این کار به گوگل کمک می کند تا راحت تر متوجه شود که بیزینس شما در چه زمینه ای است و با چه سازمان های باید ارتباط پیدا کند:

 

صفحه درباره ما



استفاده از یک الگوی نشانه گذاری شده ی منظم و مرتب نیز یک ایده ی بسیار خوب است تا به وسیله ی آن گوگل بتواند تمام این نشانه ها و نقاط را به یکدگیر وصل کند.
شما می توانید گوگل را به سمت جزئیات سازمان خود هدایت کنید (تاریخ تأسیس آن، نام موسس، نوع شرکت و غیره) و همچنین دسته ای دیگر از جزئیات که شامل کانال ها و صفحات رسمی در شبکه های اجتماعی می شود، جوایز و پاداش ها، کتاب های مرتبط و موارد مشابه.
در این جا دو تولید کننده ی الگو و طرحواره را معرفی می کنیم که به شما کمک می کنند تا کد مخصوص خود را بسازید:

• Technicalseo.com
• Hallanalysis.com

 

صفحه درباره ما

 


برای افرادی که از وردپرس استفاده می کنند، استفاده از این پلاگین ها می تواند در ساخت الگو و طرح به آن ها کمک کند.

 

 

3. CTA را فراموش نکنید

ایرادی که در اکثر صفحات درباره ما آن را مشاهده کردم این است: مشخص نیست که وقتی کاربر به این صفحه وارد شد،‌ قرار است چه کاری انجام دهد. CTA که مخفف Call to Action است، به این معنا است که شما مشخص کنید که قدم بعدی مشتری یا به طور کلی کاربر شما چه خواهد بود و چه گزینه هایی پیش روی او قرار دارد.
با توجه به نقش صفحه درباره ما در مسیر خرید (مشتری ها ممکن است از طریق این صفحه وارد سایت شما بشوند و یا از این صفحه به عنوان آخرین گام تحقیق راجع به اعتبار فروشگاه شما استفاده کنند)، بسیار مهم است که به کاربران کمک کنید تا از این صفحه به بخش خرید و یا پرداخت هدایت شوند.

با توجه به طبیعت بیزینس شما، CTA را با در نظر گرفتن این موارد طراحی کنید:

• درخواست یک دموی شخصی
• اطلاعات تماس با شما
• چک کردن کاتالوگ
• مکالمه و مشورت با ربات راهنما
• درخواست اشتراک و دسترسی به بروشور ها و خبرنامه های قابل دانلود

به غیر از CTA، راه های مفید دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید کاری کنید که جست و جو و گشت و گذار در سایت شما راحت تر شود. این راه ها عبارت هستند از:

• Breadcrumb navigation
• “Skip” navigation links (این گزینه برای دسترسی ساده تر نیز ضروری است)

هر کاری که می کنید، طوری صفحه درباره ما را طراحی کنید که انگار صفحه ی تبلیغات و جذب مخاطب شما است؛ نه فقط صفحه ای برای درج اطلاعات و تاریخچه ی کسب و کار شما. از آن به عنوان یک قیف استفاده کنید که کاربران را به سمت خرید و استفاده از خدمات شما سوق می دهد و همیشه این قیف را مانیتور کنید و تحت نظر داشته باشید.
در وردپرس، با استفاده از پلاگین Finteza می توانید هر لینک و دکمه ای را در صفحه درباره ما تحت نظر داشته باشید و کلیک های آن را ردیابی کنید. در این صورت،‌ قادر خواهید بود تا تشخیص دهید که کدام یک از CTA ها در جذب مشتری قوی تر هستند و کدام یک کمتر جلب توجه می کنند.
Finteza به شما این امکان را می دهد که قیف هدایت کننده ی خود را با دقت زیر نظر داشته باشید و آن را بر اساس منبع ترافیک، محل جغرافیایی کاربر و دیگر جزئیات دسته بندی و آنالیز کنید.
به عنوان مثال، در اینجا تمام انواع دکمه های Free Download را تحت نظر گرفته ایم. کاملاً واضح است که صفحه ی خانه یا همان هوم پیج، بیشترین میزان ورودی را دارد اما نکته ی جالب این است که عملکرد صفحه درباره ما در جذب مشتریان برای اقدام به خرید یا دانلود بهتر کار کرده است.

 

صفحه درباره ما



[ فلش ها در اینجا نشان می دهد که چند درصد از مراجعه کنندگان به صفحه ی درباره ما (آبی) نسبت به مراجعه کنندگان به صفحه خانه (قرمز) اقدام به خرید یا دانلود کرده اند ]
همچنین شما می توانید از Google Analytics استفاده کنید تا فیلتر و قیف خرید خود را آنالیز کنید و مسیر کاربران را وقتی که وارد صفحه درباره ما می شوند دنبال کنید؛ اما این کار نیاز به تنظیماتی دارد. برای دستیابی به دستور العمل های مربوطه، این دو لینک را مطالعه کنید:

Google Analytics Attribution
Google Analytics Custom Dimensions

هر دوی این منابع برای کشف زوایای پنهان گوگل آنالیتیکس مفید هستند و می توانند گستره ی مانیتورینگ شما را تا حد زیادی افزایش دهند.
مانند دیگر صفحات تاپ و یا متوسط هدایت کننده، شما می توانید CTA خود را با استفاده از «مدرک و سند اجتماعی» تقویت کنید. منظور از مدرک اجتماعی این است که از نظرات و نقد و بررسی کاربران عادی استفاده کنید تا به صفحه ی خود جنبه ی انسانی تری بدهید و اعتماد کاربر را جلب کنید.
به عنوان مثال می توانید از کامنت ها و نظرات اخیر،‌ توصیفات و نقد ها، مطالعات موردی و غیره استفاده کنید. در اینجا چند مورد از این موارد را معرفی شده است.

 

صفحه درباره ما

 

 


نتیجه گیری

ساخت و توسعه ی صفحه درباره ما می شود گفت کار بسیار کم زحمتی است؛ به خصوص اگر آن را با دیگر کارهایی که در حوزه ی بازاریابی انجام می شود مقایسه کنید؛ اما با این حال، می تواند تغییرات مثبت زیادی را ایجاد کند که مهم ترین این تغییرات افزایش اعتماد و اعتبار شما و افزایش نرخ خرید و دریافت خدمات از سرویس شما است.
شما باید به چشم یک کارت ویزیت به این صفحه نگاه کنید؛ یعنی کاری کنید که در همان نگاه اول تأثیر خوبی بر بیننده بگذارد و توجه او را جلب کند. یک محتوای جالب توجه و سرگرم کننده در ابتدای صفحه قرار دهید. به عنوان مثال از یک ویدئوی معرفی کوتاه، یک شعار جذاب و یا یک عکس قدرتمند و تأثیر گذار استفاده کنید.
فراموش نکنید که از لینک کردن، آنالیز معنایی و علامت گذاری سازمان یافته استفاده کنید تا گوگل بتواند برند شما را با دیگر موجودیت ها و محتوا های مشابه و کاربردی متصل کند و شما را در پایگاه اطلاعاتی خود ثبت کند.
CTA را اضافه کنید (و انواع مختلف CTA را امتحان و تجربه کنید) تا کاربران شما به سرعت به صفحه ی خرید و یا دریافت خدمات هدایت شوند. صفحه درباره ما اغلب بسیار دست کم گرفته می شود اما مطالعات نشان داده که نقش مهمی در مسیر خرید مشتریان ایفا می کنند. پس مطمئن شوید که میانبرهای لازم را در دسترس کاربران قرار می دهید تا به سمت هدف دلخواه شما حرکت کنند.

امپریال برند در کنار شماست تا بهترین سایت و سئو و بهترین صفحات داخلی را در سایت خود طراحی و اجرا کنید. 

1 1 1 1 1

دیدگاه ها (0)

  1. ارسال دیدگاه
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
کد امنیتی