ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی چیست؟

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی یعنی ساخت یک ویدئوی تبلیغاتی از کالا و خدمات و بازاریابی از طریق به ‌اشتراک‌گذاری ویدئو در چندین سایت مختلف. ویدئو مارکتینگ باعث افزایش ترافیک در وب‌ سایت شما می ‌شود.

این نوع بازاریابی در صورتی که درست انجام شود، محبوب و بسیار مؤثر است. ویدئوها به طور کلی توسط کسب ‌و کارهای مختلف، برای ایجاد آگاهی از برند شرکت‌ ها و آشنایی با محصولات آنها استفاده می ‌شود. به علاوه ویدئوها بهترین فرمت برای اطلاع‌ رسانی و آموزش هستند.

متخصصان ما در امپریال برند با تکیه بر دانش خود در تمامی زمینه های بازاریابی و مارکتینگ، آماده همکاری با برندها و کسب و کارها در زمینه ویدئو مارکتینگ، از قبیل طراحی و ساخت موشن گرافی های جذاب و کلیپ های تبلیغاتی می باشد. 


استفاده از ویدئو در وب ‌سایت ‌ها چه فایده‌ای دارد؟

استفاده از ویدئو در سایت ‌های اینترنتی باعث می ‌شود که زمان ماندگاری کاربر در صفحات سایت افزایش یابد، نرخ خروج کاهش پیدا کند و افراد بیشتری را در سایت خود جذب کنید. تکنیک ‌های ویدئو مارکتینگ به شما کمک خواهند کرد که مخاطب جدیدی را با کسب‌ و ‌کار خود آشنا کرده و کسب‌ و ‌کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنید.
خلاصه اینکه ویدئو به عنوان یک رسانه قدرتمند و تأثیرگذار می‌ تواند تأثیر بسیار زیادی بر افزایش فروش و برندسازی شما داشته باشد.

 

برای آشنایی بیشتر با فواید ویدئو مارکتینگ، از طریق می توانید در دوره آموزشی رایگان گوگل آنالیتیکس ثبت نام کنید: 

آموزش رایگان گوگل آنالیتیکس


اهمیت ویدئو مارکتینگ در کسب ‌و ‌کارهای اینترنتی

از طریق بازاریابی ویدئویی، کاربران شما به طور دقیق‌ تری با نوع خدمات و محصولات شما آشنا می ‌شوند. برخی از مزایای مهم ویدئو مارکتینگ عبارتند از:
• با کمک ویدئو شما می‌ توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. ویدئو راهی برای برقراری ارتباط با مشتری است. اگر ویدئویی که تولید می‌ کنید، جذاب باشد و کاربران را وادار به لایک و به ‌اشتراک‌گذاری کند، اعتماد به برند شما بیشتر شده و افراد بیشتری با کار شما درگیر می ‌شوند.
• ویدئو رتبه وب ‌سایت شما را خیلی سریع بالا می ‌برد. ویدئو مارکتینگ باعث لینک‌ سازی می‌ شود و تعداد لایک ‌ها و اشتراک‌ ها را افزایش می‌ دهد. ویدئوها باعث می ‌شوند ترافیک به سمت سایت شما بیاید. کافی است که شما ویدئوی خود را روی آپارات و یوتیوب ارسال کنید و آنها را با کلمات کلیدی تگ کنید.
• ویدئوها باعث می ‌شود که اطلاعات شما در ذهن مشتری بماند. حدود 10 تا 70 درصد از اطلاعات شما تا 3 روز بعد در ذهن مشتری باقی می‌ماند. ارائه اطلاعات هم به صورت صوتی و هم تصویری بسیار قدرتمند عمل می‌ کند. بعد از دیدن فیلم شما، احتمال اینکه افراد به سایت شما بیایند بسیار بالاتر می ‌رود.
• مشتریان شما ویدئو را دوست دارند. در سال 2017 مشخص شد که محتوای ویدئویی حدود 74٪ از کل ترافیک آنلاین را تشکیل می‌ دهد. ویدئو مارکتینگ خوب می‌ تواند بازدیدکنندگان جدیدی را جذب کند.
• اگر در ایمیل مارکتینگ به کلمه ویدئو اشاره کنید، 19% نرخ باز شدن ایمیل افزایش پیدا می‌ کند و نرخ کلیک 65% زیادتر می‌ شود.
• علاقه مشتریان برای دیدن ویدئوی یک محصول، 4 برابر بیشتر از علاقه آنها برای خواندن توضیح محصول است.
• مصرف‌کنندگان با دیدن ویدئو ۵۷ درصد اطمینان بیشتری نسبت به خرید اینترنتی خودشان خواهند داشت.

 

حتماً بخوانید: سئو؛ کارآمدترین ابزار دیجیتال مارکتینگ


در پژوهشی که در سال ۲۰۱۷ صورت گرفت، مشخص شد که نیمی از بازاریاب ‌ها برای تولید ویدئو در سال جدید آماده هستند و برای آن سرمایه‌ گذاری کرده‌اند. بر اساس مؤسسه سیسکو، محتوای ویدئویی حدود ۶۹ درصد از ترافیک اینترنت را در سال ۲۰۱۸ از آن خود خواهد کرد.
گاهی اوقات، ویدئو بهترین ابزاری است که می‌توانید با کمک آن یک مفهوم را برای دیگران توضیح دهید و عملکرد خاصی را به مشتریان خود آموزش دهید.
یکی از پرطرفدارترین محتواهایی که در سال های گذشته مورد استفاده قرار گرفته است، ویدئوهای آموزشی کوتاه است؛ زیرا مفید، ساده و پرکاربرد است. به علاوه این گونه فیلم‌ها وقت زیادی از افراد نمی‌گیرد.

 

حتماً بخوانید: کسب ‌و‌ کارهای کوچک با سرمایه کم چگونه بازاریابی کنند؟


ایده‌ هایی برای ویدئو مارکتینگ

به دلیل اهمیت ویدئو مارکتینگ، بسیاری از بازاریاب‌ها تصمیم می‌گیرند که ویدئو تولید کنند، اما وقتی می‌خواهند کار تولید ویدئو را شروع کنند نمی‌دانند باید دقیقاً چه کار کنند. ایده‌هایی که در زیر می‌خوانید هم برای ویدئوهای زنده ( لایو ) و هم برای ویدئوهای از پیش ضبط شده قابل استفاده است.


برای ویدئوهای از پیش ضبط شده از این ایده‌ها استفاده کنید:

ایده اول

همراه با اعضای تیم و گروه خود با مشتریانتان حرف بزنید، درباره محصولات خود به آنها توضیح بدهید و از خرید آنها تشکر کنید. کاری که خیلی از کسب و کارها انجام می‌دهند، «باکس کردن» محصول است؛ یعنی بسته محصول را باز کرده و محتویات آن را رو به دوربین نشان می‌دهند.

 

اگر می خواهید اطلاعات ارزشمندی درباره بسته بندی محصولات تان بدانید، بخوانید: 

استراتژی محصول؛ نام گذاری و بسته بندی آن


ایده دوم

ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای از تجربه مشتریان قبلی در استفاده از محصولاتتان ضبط کنید و آنها را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

ایده سوم

ویدئوهای آموزشی طولانی‌تر در مورد محصول گرفته یا آموزش روی تخته وایت‌برد را امتحان کنید.

ایده چهارم

فیلمی کوتاه در مورد شرکت خود، مأموریتی که دارید و نگرشتان بگیرید.

ایده پنجم

با افراد مشهوری که در حیطه شما مشغول به کار هستند، مصاحبه کنید و فیلم بگیرید.

ایده ششم

فیلم کاملی در مورد معرفی و استفاده از محصول خود تهیه کنید. حتی می‌توانید پست‌های وبلاگتان را به ویدئوهای کوتاه و آموزشی تبدیل کنید و فیلم را در صفحات خود قرار دهید.

 

حتماً بخوانید: متدهای بازاریابی جدید چیست؟


برای ویدئوهای از زنده (لایو) از این ایده ها استفاده کنید:

ایده اول

اگر شما، مدیران یا مدیر عامل‌ های شما در همایشی شرکت کرده‌اند، فیلم‌برداری کنید و در قسمت لایو اینستاگرام، فیس‌بوک یا توئیتر قرار دهید.

ایده دوم

یک جلسه با کارمندان شرکت‌ تان بگذارید و به پرسش و پاسخ بپردازید.

ایده سوم

ویدئویی زنده تحت عنوان «یک روز در شرکت...» تهیه کنید و با خوش رویی و انرژی مثبت همه اعضا را به مخاطبانتان معرفی کنید و از اتفاقات جالب در محیط کار بگویید. البته باز هم تأکید می‌شود با روی خوش.


نظر "مت آنگر" درباره ویدئو مارکتینگ این است: «اگر فکر شروع به تولید محتوای ویدئویی باعث نگرانی شما می‌شود، بدانید تنها نیستید.»
شاید تولید محتوای ویدئویی باعث نگرانی شما شود؛ اما شما باید نگرانی را کنار بگذارید و شروع به تولید فیلم کنید.

 

حتماً بخوانید: تأثیر برندینگ یا برند سازی بر مغز انسان

 

مهم‌ ترین نکته درباره ویدئو مارکتینگ چیست؟

اگر می‌خواهید بازاریابی ویدئویی شما نتیجه داشته باشد، باید برنامه‌ ریزی کنید، امتحان کنید، آنالیز کنید و دوباره امتحان کنید.
از طریق ویدئو داستان خود را راحت‌تر می‌توانید بیان کنید و از طریق آن ارتباط بهتری را با کاربران و مخاطبان خود برقرار کنید؛ اما رعایت این موارد کافی نیست! از دیدگاه علم بازاریابی، ویدئوی شما باید با قیف فروش شما متناسب باشد.
در نتیجه برای ضبط فیلم ابتدا باید به این سؤالات پاسخ دهید که:

هدف از هر ویدئو چیست؟

مخاطب فیلم شما چه کسی است؟

چگونه ویدئو می‌تواند اهداف بازاریابی شما را نشان دهد؟

آیا فیلمی که ضبط می‌کنید، باعث افزایش خرید مشتریان می‌شود؟

در ابتدای کار، برای توسعه ویدئوهای خود، استراتژی جامعی بچینید. محتوا و اهداف هر یک از ویدئوها را شرح دهید. ویدئوی خود را با قیف فروشتان متناسب کنید.
مشخص کنید که چه معیارهایی باعث پیدایش بهترین نتیجه و موفقیت یک ویدئو می‌شود، سپس امتحان و آنالیز کنید. ویدئوهای خود را بهبود بخشید. بر روی ویدئوها کار کنید تا اثر خود را بگذارند. هرکاری را که برای ویدئو انجام می‌دهید نتیجه آن را خواهید دید، چرا که قدرت در دست کسی است که در ویدئو مارکتینگ موفق باشد.
امیدوارم به اهمیت ویدئو مارکتینگ در کسب و کارهای اینترنتی پی برده باشید و به کمک آن بتوانید موفقیت خود را چندین برابر کنید.

1 1 1 1 1

دیدگاه ها (0)

  1. ارسال دیدگاه
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
کد امنیتی