برندینگ دیجیتال یا برندسازی دیجیتال (Digital Branding)

برندینگ دیجیتال یا برندسازی دیجیتال (Digital Branding)

"برند" یا همان چیزی که امروزه بسیاری از ما انسان ها به عنوان "نام و نشان تجاری" می شناسیم، چیزی فراتر از یک نام است. در واقع برند، همان چیزی است که مردم در نبود ما بیان می کنند و در واقع وعده ای است که موجب تمایز نام و نشان تجاری ما با دیگران می شود.

برند همان چیزی است که از ما مردم انتظار داشته، دارند و خواهند داشت و برندینگ روشی است که ما می توانیم این وجه تمایز معنادار را برای برندمان و نام و نشان تجاری مان ایجاد نماییم. برندینگ همان روشی است که به شما اجازه می دهد در بین جایگزین هایی که برای همه ما انسان ها در لحظه انتخاب محصولات و خدمات متنوع در جهان وجود دارد، به یک برند احساس تعهد نماییم و حاضر باشیم کیف پولمان را برای به دست آوردن آن باز کنیم.


ما به روش متمایزی در حوزه برندینگ در این سری از مقالات "امپریال برند" خواهیم پرداخت و به شما نشان می دهیم آن چیزی که امروز به اعتبار و ارزش های یک برند اضافه می نماید، روش ایجاد ارتباط با مخاطبانی است که از شما انتظار دارند ارزش های زندگی آن ها را درک نمایید و برای این منظور تمامی رفتار شما را با خود و دیگران زیر ذره بین گرفته اند. امروزه به وسیله ابزارهای دیجیتال بسیار سریعتر از آن چیزی که احساس می کنیم، مخاطبان می توانند با شما ارتباط برقرار کنند و حتی شما را به دنیایی از ارتباطات دیگر وصل نمایند. شما را به اشتراک گذارند، لایکتان کنند و فراتر از آن شما را به دیگران معرفی نمایند.

 

حتماً بخوانید: برندینگ شخصی یا پرسنال برندینگ (Personal Branding)


برای همین منظور می خواهیم در این سری مقاله ها از دیدگاه عملیاتی به مفهوم برند، برندسازی و برندینگ پرداخته و فراتر از آن به شما نشان دهیم که برای ماندگاری و سودآوری در دنیای امروز بازاریابی شما هیچ راهی ندارید که بتوانید پیام ارزشی تان را با توجه به ابزارهای دیجیتال با مخاطبان تان به اشتراک گذارید، با آن ها همراه باشید و در این سفر که آن ها با شما همراه هستند، باعث شوید که لذت ببرند و به شما اعتماد نماید.
برای همین منظور به شدت پیشنهاد می نماییم این سری از مقاله های جذاب را که به شما کمک می نماید برندینگ دیجیتال خود را فرا بگیرید و به شما راهکارهای عملیاتی می دهد که فراتر از محصول و خدمات تان فکر کنید، مطالعه نموده و با امپریال برند همراه باشید.

 

برندینگ دیجیتال؛ اصلی ترین فاکتور در بازاریابی امروز

به یاد داشته باشید که در دنیای امروز بازاریابی دیگر به دست آوردن منابع مالی و یا افزایش درآمد مهم نیست چیزی که بسیار مهم است کسب سود از فرآیندهای بازاریابی و برندینگ و روابط عمومی است که با استفاده از برندینگ دیجیتال، شما می توانید بسیاری از هزینه های سربار بازاریابی در روش های سنتی را کاهش داده و علاوه بر آن بتوانید به مزیت های نهفته در بازارهای هدف، پیش از رقیبانتان دست یابید. این یعنی چابکی سازمان در خلق فرصت های بازار؛ که موجب می شود مخاطبان بازار هدف فراتر از چارچوب عملکردی محصولات و خدمات شما با برند شما ارتباط برقرار کنند و موجب افزایش میزان سودآوری شما می شود.

 

حتماً بخوانید: جایگاه یابی برند

 

ارزش طول عمر مشتری (CLV)

سود آوری امروز، افزایش ارزش طول عمر مشتری یا (Customer Life Value) است که به آن به اختصار CLV نیز گفته می شود. این مفهوم یکی از مهم ترین اهداف سازمان و یا شاید بهتر است بگویم سازمان هایی است که اصالتاً، خود را مقید به ایجاد ارتباط با مشتریان، هدایت و مدیریت تمامی دارایی استراتژیک سازمانی در جهت حفظ و توسعه این روابط انجام نمایند.
این امر موجب می شود که از تمامی سینرژی سازمانی خویش در جهت ایجاد برندینگ قدرتمند و اخذ جایگاه ممتاز برای خویش در ذهن مشتریان به دست آورید. برای همین منظور می خواهیم در این مقاله از Customer Journey یا طول سفر مشتری شروع کرده و چگونگی ایجاد یک برند را بررسی کرده و در نهایت به وظایف برند پرداخته و علاوه بر آن به بیان Case Study های بیشمار شما را با مفهوم برندینگ دیجیتال آشنا نماییم که می تواند به شما و نام و نشان تجاری تان اجازه دهد قدرتمند تر از گذشته و با سرمایه گذاری درست در نقاط مهم اتصال برندتان با بازار هدف، جایگاه ممتازی را برای خود ایجاد نمایید و بتوانید نردبان های ذهنی برندینگ بیشتری را در نزد مخاطبان تان به دست آورید. این همان مسیری است که امپریال برند، برای خویش و تمامی مشتریان و دوستانش مهیا نموده است و شما می توانید با اعتماد کامل به تیم حرفه ای امپریال برند در این مسیر قدم بردارید.

 

حتماً بخوانید: برندینگ در شبکه های اجتماعی

 

طول سفر مشتری (Customer Journey)

مراحل طول سفر مشتری و نقش برند در ایجاد تمایز و افزایش نرخ تبدیل، در تصویر زیر نمایش داده شده است:

طول سفر مشتری


۱. غریبه‌ها (strangers) یا کسانی که تا اکنون با این برند ناآشنا هستند.
۲. بازدیدکنندگان (visitors) یا کسانی که با کانال های ارتباطی و یا برند برای اولین بار آشنا شده اند.
۳. مخاطبان (leads) یا کسانی که از طریق کانال های ارتباطی نسبت به برند اشتیاقی نشان داده‌اند مثلا در خبرنامه وب سایت عضو شده‌اند یا از طریق Call to action به یک لندینگ پیج رفته‌اند و یا از نمونه‌ی رایگان خدمات / محصولات (demo) استفاده کردند.
۴. خریداران (customers) یا کسانی که حداقل یک بار از کسب‌وکار خدمات/محصولات خریداری کرده‌اند.
۵. مشتریان (promoters) یا کسانی که بارها از خدمات / محصولات یک کسب ‌وکار استفاده کرده‌اند و با خیال راحت آن را به خانواده و دوستان خود هم معرفی می‌کنند.


براساس این دسته‌بندی، می‌توان ۴ مرحله‌ی کلی برای فعالیت ‌های بازاریابی تعریف کرد:


۱. جذب غریبه‌ها
۲. تبدیل بازدیدکنندگان به مخاطب
۳. ترغیب مخاطب برای خرید
۴. وفادار کردن خریداران

 

حتماً بخوانید: راه اندازی یک کسب و کار دیجیتالی و توسعه آن


تمامی سعی ما آن است که بتوانیم مراحل تبدیل غریبه ها به سرنخ ها را سرعت بخشیم و علاوه بر آن، این سرنخ ها هنگامی که وارد سازمان ما شدند، با سیستم یکپارچه ای که جز وظایف نهاد سازمانی ماست، سریعتر به مشتریان تبدیل شوند. مسلماً قدرت یک برند از آن مواردی است که به شما در مرحله جذب غریبه ها به مشتریان بسیار کمک می نماید. ولیکن این به معنای سطح رضایت و رضایت مندی مشتری از سازمان و خدمات شما نیست و بنا به هر دلیلی مشتری با کوچکترین تغییر و یا افزایش توان تکنولوژیکی و شرایط دیگر به سمت دیگر جایگزین های شما در بازار تمایل نشان دهد.
البته در این سری از مقالات مجالی برای صحبت بیشتر در مورد روش های ایجاد خدمات و ارزش های سطح بالاتر نیست و لیکن در مقاله های بعدی حتماً در مورد نقاط اتصال برند از جمله وب سایت و نقش آن در ایجاد ارزش برند در دیدگاه مشتری به عنوان یک ابزار کارآمد صحبت خواهیم نمود که برای طراحی یک کسب و کار دیجیتال و طراحی وب سایت باید به چه المان هایی از ارزش برند و وعده های برند توجه نمایید.

 

ادامه مقاله را در اینجا بخوانید: برندینگ دیجیتال؛ برند و وظایف آن

 
1 1 1 1 1

دیدگاه ها (0)

  1. ارسال دیدگاه
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
کد امنیتی