برندینگ دیجیتال؛ برند و وظایف آن

برندینگ دیجیتال؛ برند و وظایف آن

برند همان چیزی است که مردم از شما می بینند و می شنوند و خوشبختانه برای برندهای تیزهوش ابزارهای دیجیتال و برندینگ دیجیتال مفهومی است که با مخاطبانشان سریعتر ارتباط برقرار نمایند و علاوه بر آن بتوانند سریع تر به بررسی مشکلات و مطالبی که مردم در خلوت خودشان در مورد آنها بیان می کنند، دست یابند و سریع تر بتوانند روابط خود را مدیریت و آن را بهبود بخشند.

برند چیست؟

در واقع برند همان چیزی است که هیچگاه قابلیت کپی برداری ندارد، شاید شما بتوانید حتی پیچیده ترین محصولات را تقلید نمایید و تولید نمایید و یا خدمات مشابهی، مانند رقبایتان انجام نمایید و یا سطح عملکردی محصول تان را برای داشتن وجود تشابه معنادار با رقبایتان ارتقاء بخشید و یا حتی محصولات نوآورانه آنها را باز مهندسی و طراحی نمایید ولیکن هیچگاه نخواهید توانست یک برند را کپی نمایید و از مردم بخواهید همان رفتاری که با آن برند انجام می دهند با شما انجام نمایند.

 

حتماً بخوانید: جایگاه یابی برند


برند هیچگاه قابلیت کپی برداری ندارد و هر نام و نشان تجاری داستان خودش را دارد و تنها بخشی است که می تواند به یک سازمان کمک نماید، سطح تمایز بسیار بالاتری را برای خود ایجاد نماید و حتی مردم حاضر باشند برای به دست آوردن برندهای معتبر و دوست داشتنی، مبالغ بالاتری پرداخت نمایند. این موضوع یعنی اینکه شما بر اساس مزیت های نسبی تان چه نوع ارتباطی را میان وعده های برندتان با مخاطبان تان ایجاد نموده اید که مردم حاضر باشند برای ارزشی که در کنار شما به دست می آورند، در آن لحظه مبالغ بالاتری را به شما پرداخت نمایند. این مورد را می توان در صحبت آقای آکر پیدا کرد.

آقای آکر می گوید: «ما همه کار می کنیم و از تمامی آمیخته های بازاریاب خود استفاده می نماییم که یک برند شکل بگیرد ولی اگر ارزش برند توسط مخاطبان درک شود و از سطوح بالاتر از انتظارات مشتریان با آن ها صحبت کند، موجب می شود که برند به ارزشمند ترین دارایی یک شرکت تبدیل شود که همین برند است که آمیخته های بازاریابی دیگر سازمان اجازه می دهد، مورد استفاده قرار گیرند و در حقیقت موثر واقع شوند.»

 

حتماً بخوانید: چگونه برند شخصی خود را در طراحی سایت نشان دهیم؟

 

برندینگ دیجیتال؛ بهترین شیوه اعتبارسازی برند

شما برای به دست آوردن بهترین کانال های ارتباطی در جهت رشد و اعتبارسازی برند چاره ای به جز استفاده از ابزارهای برندینگ دیجیتال ندارید. برندینگ دیجیتال در واقع همان موردی است که به شما کمک می کند، نسبت به هزینه های کانال های ارتباطی سنتی و انبوه که برای ایجاد ارتباط با مخاطبان بازار هدف ایجاد می کردید، مبالغ بسیار کمتری را هزینه کنید.
در واقع قبلاً شما هزینه می کردید که دیگران و مخاطبان تان را پیدا کنید و شاید مجبور بودید پیام تان را برای همه انسان ها بفرستید که اصلاً علاقه ای به در کنار شما بودن نداشتند ولیکن امروزه کمتر کسی را می بینید که از ابزارهای دیجیتال استفاده نکند؛ حتی همان هایی که فرصت ارتباط برقرار کردن و تماشای تلویزیون را به عنوان یکی از مهم ترین کانال های ارتباطی انبوه ندارند، از هر فرصتی برای حضور در نت و استفاده از ابزارهای شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. اینگونه شما این فرصت را دارید که بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید؛ به شرط آنکه قواعد استفاده از کانال های دیجیتالی و برای ساختن زیربنای مناسبی در جهت برندینگ دیجیتال تان را بلد باشید.


این امر به شما این امکان را می دهد که برندتان را با یک مزیت سطح بالاتر در ذهن مخاطبانتان پیوند بزنید و به صورت شخصی سازی تر شده از آن ها کمک بخواهید که شما را به دیگران معرفی نمایند و طول مسیر مشتری برای تبدیل مخاطبان موجود در بازار هدف به لیدرها را کاهش داده و در تمامی نقاط اتصال برندتان، اصالت تان را به رخ رقبایتان بکشید. در واقع شما کاری می کنید که مردم شما را پیدا بکنند و شما را به اشتراک بگذارند. ولی یادتان باشد برای این مسیر باید برنامه و هدف مدوّنی داشته باشید که بتوانید از برندتان بخواهید به خوبی به وظایف خود عمل نماید. در غیر اینصورت بازی خطرناکی را شروع کرده اید.


این همان چیزی است که "امپریال برند" به آن پایبند است و همین امر موجب شده است با توجه به قدمت کمتر نسبت به بسیاری از رقبا و همکاران بتواند با توجه به چشم اندازهای هر کدام از مشتریان، سناریوی هدفمند و هنرمندانه در جهت ایجاد ارتباط های معنادارتر با مخاطبان بازار هدف، ایجاد نماید. این امر همان چیزی است که ما به آن می گوییم "هوشمندی و چاکی در دسترسی به شکاف های فرصت در بازار."

 

حتماً بخوانید: برندینگ شخصی یا پرسنال برندینگ (Personal Branding)


در واقع می توانیم وظایف اصلی برند را به صورت تعریف کنیم:

وظایف اصلی برند

  • جهت یابی: برندها به انتخاب مشتریان از میان مجموعه انتخاب های متعدد کمک می کنند.
  • اطمینان: برندها ویژگی ذاتی محصول یا خدمات را انتقال می دهند و به مشتریان اطمینان می دهند که انتخاب درستی کرده اند
  • تعهد: برندها از تصویر، زبان و تداعیات ذهنی متمایز استفاده می کنند تا مشتریان را ترغیب نمایند خود را با این برند تعیین هویت کنند.


و به همین دلیل است که شما باید روی برند خویش سرمایه گذاری نمایید:


دلایل سرمایه گذاری بر روی هویت برند

  • خرید را برای مشتری تسهیل می کند

هویت برند خوب هر شرکتی، با هر اندازه و در هر مکانی نشان دهنده تصویر ذهنی قابل شناسایی، متمایز و حرفه ای است و موفقیت برند را تسریع می کند. هویت برند به کنترل ادراک افراد از یک شرکت و تمایز آن از رقبایش کمک می نماید.

 

  • فروش را برای فروشنده تسهیل می نماید

هویت برند استراتژیک بر مخاطبان و فرهنگ های مختلف تأثیرگذار است تا آگاهی ایجاد نماید و درک کاملی از شرکت و نقاط قوتش به وجود می آورد. هویت مؤثر با نمایان ساختن اطلاعات، در جستجوی آن است تا به روشنی ارزش منحصر به فردی را که توسط شرکت ارائه می شود، به همگان انتقال دهد.

 

  • ایجاد ارزش ویژه برای برند را تسهیل می کند

افزایش ارزش سهام داران، هدف تمامی شرکت هاست. یکی از با ارزش ترین دارایی های شرکت برند یا شهرت و اعتبار آن است. شرکت های کوچک و خصوصی هم به ایجاد آگاهی عمومی، حفظ اعتبار و شهرت و پشتیبانی از ارزش ها نیازمندند. هویت برند قوی به ایجاد ارزش ویژه برند از طریق افزایش قابلیت شناسایی، آگاهی و وفاداری مشتری به شرکت کمک خواهد کرد و این کار نیز به موفقیت بیشتر شرکت خواهد انجامید.

 

حتماً بخوانید: تبلیغات زیر حسی

 

هویت برند

با استفاده از هویت برند، آهن ربایی حسی بسازید تا مشتریان را جذب و حفظ نمایید.

یکی دیگر از کارهایی که برند برای شما می کند، ایجاد تعهد به سطح بالاتر برای شما و سازمان و از طرف دیگر تعهد بیشتر مخاطبان بازار هدف به وفاداری به شما در بین جایگزین ها خواهد بود. با این شیوه، هزینه جذب مشتری را در بلند مدت کاهش داده و از طرفی می توانید از تبدیل شدن به یک سازمانی که مانند سطلی سوراخ است، پرهیز نمایید. چون مشتریان با احتمال بیشتری شما را مجدداً در زمانی که خواسته ای مشابهه با فضای کسب و کاری شما دارند، انتخاب خواهند نمود (البته در شرایطی که شما دائماً از طریق کانال های ارتباطی در زمان های مناسب با مشتریان خود در ارتباط باشید و ارتباط تان را قطع نکرده باشید.)
این همان چیزی است که به شما کمک می کند مزیت های غیر عملکردی و سطح بالاتری در نزد مردم برای مصرف کردن و حل کردن مشکلاتشان به وسیله مصرف محصول و خدمت شما به دست آورند و خودشان به ایجاد تمایز و اضافه کردن این مزیت ها بدون هزینه اقدام نمایند. مفهوم واقعی که در هر نوع ارگونومی کسب و کار جواب می دهد و شاید باورتان نشود از اینکه مردم با استفاده از ساده ترین چیزها می خواهند تفاوتی از نظر میزان ارزش های مورد احترامشان با دیگران به دست آورند. این می تواند آب معدنی باشد و یا هدفون های سفید رنگی که امپی تری پلیرهای اپل یدک می کشد.
بعد از ایجاد هدفمند آن، می توانید مشاهده نمایید که مردم چگونه از شما صحبت خواهند کرد و در بسیاری از مواقع برای دفاع از شما و برند مورد علاقه شان در فضای های مختلف و عموماً دیجیتالی برخواهند خواست. این مفهوم برندینگ دیجیتال است که به زندگی آواتاری مردم در دنیای مجازی رنگ می بخشد.

1 1 1 1 1

دیدگاه ها (0)

  1. ارسال دیدگاه
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
کد امنیتی