نردبان سئو چیست؟ چگونه می توان از آن صعود کرد؟

نردبان سئو چیست؟ چگونه می توان از آن صعود کرد؟

تعریف سئو می تواند با کلماتی ساده بیان شود، امّا هنگامی که درباره تکنیک های اجرای آن و اهمیتشان صحبت به میان می آید، مفاهیم مورد استفاده ممکن است کمی شما را از مسیر اصلی دور نماید.

در این مقاله از امپریال برند، قصد داریم تا مفاهیمی مانند نردبان سئو را به زبانی ساده و روان مطرح کنیم تا بتوانید به راحتی از آن جهت توسعه کسب و کار خود استفاده کنید، حتی اگر فردی مبتدی باشید.
نردبان سئو مفهومی است که در این مقاله قصد داریم تعریف روشنی از آن ارائه دهیم و تکنیک ها و نحوه دست یابی به بالاترین پلکان آن را توضیح دهیم.

سئو چیست؟

کیفیت ترافیک

کمیت ترافیک

نتایج ارگانیک یا طبیعی

ارزش های سئو در بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)

آیا هنوز روش های قدیمی سئو ( بهینه سازی موتورهای جست و جو ) کارآمد هستند؟

استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی

دامنه های مطابق کلمه کلیدی

استفاده بیش از حد از لینک های داخلی و خارجی

نردبان سئو چیست؟

برای قرارگیری در بالای نردبان سئو چه عواملی تاثیرگذار هستند؟

 

 

 

 

سئو چیست؟

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization است. فرآیندی که در آن کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت شما از طریق نتایج موتور جستجو به طور طبیعی افزایش می یابد. امّا چه چیزی شامل سئو می شود؟

برای درک معنی واقعی آن، بهتر است به بخش های اصلی سئو نگاهی دقیق تر داشته باشیم.

 

 

سئو براساس الگوریتم‌های گوگل سال 2020 با نرم افزار Website Audit

 

کیفیت ترافیک

شما می توانید همه افراد دنیا را به سمت وب سایت خود جلب کنید، منتها شما به دنبال بازدید کنندگانی هستید که واقعا به کالایی که ارائه می دهید علاقمند باشند.
برای مثال اگر گوگل به کاربری که به دنبال رایانه اپل است سایتی درباره مزرعه سیب را ارائه دهد، ترافیک دریافتی مفید و با کیفیت نیست.

 

 

کمیت ترافیک

تعداد بازدید کنندگان صحیحی که از طریق نتایج موتور جستجو به سایت شما منتقل شده اند.

 

 

نتایج ارگانیک یا طبیعی

هر ترافیکی که شامل تبلیغات پولی نباشد و افراد تنها با جستجو به سایت شما دست یابند به نوعی طبیعی اطلاق خواهد شد.

 

سئو براساس الگوریتم‌های گوگل سال 2020 با نرم افزار Website Audit ( قسمت 2 )

 

 

ارزش های سئو در بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)

به نظر می رسد بین سئو و تاکتیک های بازاریابی دیجیتال تفاوت چندانی وجود نداشته باشد. هر دو عملکرد و مهارت های یکسانی دارند. برای درک بهتر این موضوع، باید با نگاهی جامع تر به مفاهیم آنها پرداخته شود.
مثال های زیر به روشنی بیان می کنند که سئو یک زیر مجموعه از بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است.

نردبان سئو


تمرکز افراد سئو گر به بازدیدهای ارگانیک است، در حالی که بازاریابان دیجیتال امپریال برند به هدف کلی موجودیت شرکت به صورت آنلاین متمرکز هستند که فراتر از سئو است.
در عمل، یک مشاور یا متخصص سئو به طور کلی به زیر بخش های بازاریابی دیجیتال می پردازد؛ و تمامی خدمات بازاریابی دیجیتال سئو که به کاربر ارائه می شود ممکن است تنها تحت نام «سئو» قرار گیرد تا مشتریان راحت تر آن را درک کنند.
فرآیند دیجیتال مارکتینگ امروزه در حیطه بهینه سازی وب سایت و بازاریابی موتور های جستجو از سئو استفاده فراوانی می کند.
برای مثال در انتخاب کلمات کلیدی مناسب، وبلاگ نویسی با محتوای سئو، بازاریابی متنی، بازاریابی رفتاری، تبلیغات موبایلی و ... . به همین سبب برای برقراری تمامی موارد بالا به یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی و سئو قوی احتیاج است.

 

 

آیا میدانید دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟

برای آنکه بهتر بدانید تا نتیجه سئو در دیجیتال مارکتینگ به چه صورت است، ابتدا در خصوص دیجیتال مارکتینگ بیشتر بدانید

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش بازاریابی دیجیتال

 

 

آیا هنوز روش های قدیمی سئو (بهینه سازی موتورهای جست و جو) کارآمد هستند؟

در سال 2007 تکنیک های سئو برای جذب مخاطب ارائه شد که در زمان خود بسیار موفق بودند. این روش های قدیمی پس از تغییرات سال 2017 دیگر اثر خود را از دست داده اند. در این بخش به برخی از این موارد که دیگر در بهینه سازی سایت به شما کمک نخواهند کرد پرداخته شده است.
دقت داشته باشید که وابستگی به گذشته شانس های آینده شما را نیز از بین می برد.

 

نردبان سئو 

 

استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی

در حال حاضر موتورهای جستجو توجه ای به متا دیتا و کلمات کلیدی اصلی ندارند. درست است که یک توضیحات متای جذاب باعث می شود که سایت شما در مقایسه با دیگر سایت ها بیشتر به چشم بی آید، امّا تاثیری بر سئو سایت شما نخواهد داشت.

 

 

دامنه های مطابق کلمه کلیدی

این دامین ها زمانی به عنوان برگ برنده محسوب می شدند، چرا که موتورهای جستجو به سرعت آنها را پیدا می کردند. با الگوریتم های جدید این نوع اسم دهی به دامین «اسپم» محسوب می شود و قابل اعتماد نخواهد بود.

 

 

استفاده بیش از حد از لینک های داخلی و خارجی

این تکنیک تا سال ها پیش گزینه ای مثبت محسوب می شد، امّا در حال حاضر گوگل آن را به عنوان یک اسپم یا دستکاری می شناسد و حتی سایت مذکور را مجازات می کند.
پیشنهاد امپریال برند آن است که اگر پیوند داخلی در منو، ساید بار، پاورقی و ... گذاشته شده و از آن به طور مفید استفاده می شود، سایت شما از این خطر در امان خواهد بود. منتها، اگر لینک را تنها برای جلب توجه گوگل استفاده کرده اید، صدمه جدی به وب سایت شما وارد خواهد شد.
موارد زیادی است که پرداختن به تمامی آنها در این متن نمی گنجد و تمرکز مطلب بر نردبان سئو خواهد بود که در بخش بعدی آن را توضیح خواهیم داد.

 

 

اهمیت بک لینک در سئو

 

 

نردبان سئو چیست؟

نردبان سئو در واقع مجموعه ای از تکنیک ها و مفاهیمی است که به دنبال هدف گذاری مناسبی انجام می شود تا پس از طی کردن مراحل مختلف و به نوعی گذر از پله های این نردبان بتوانید به هدف خود دست یابید و از نردبان صعود کنید.

 

سئو؛ کارآمدترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

 

برای قرارگیری در بالای نردبان سئو چه عواملی تاثیرگذار هستند؟

استفاده از نردبان برای چیست؟ برای رسیدن به نقطه ای دور از دسترس. در نردبان سئو نیز وضعیت به همین صورت است.
می خواهیم قبل از شروع فعالیت، هدف استراتژیک تعیین کنیم و مرحله به مرحله پیش رویم. برای تدوین استراتژی ابتدا باید کلمات کلیدی خود را بشناسید و از ابزارهای مختلفی از جمله Keyword Planner استفاده کنید.
کلمات کلیدی همان دیوار بلند شما هستند. ارتفاع این دیوار نقش مهمی در انتخاب نردبان ایفا می کند.

نردبان سئو


بسیاری از شرکت ها، با انتخاب کلمات کلیدی که قانع کننده تر و محبوب تر هستند دیوار بلندی را برای تجارت خود انتخاب می کنند. این هدف گذاری می تواند اشتباه باشد و باعث شود تا آنها دلسرد شوند زیرا راه طولانی ای را در پی خواهند داشت.
در مرحله بعد میزان رقابت و میزان دشواری در استفاده از هر کلمه را باید مشخص کرد. به عنوان مثال، اگر شرکت ما قصد دارد تا کلمه «خرید لپ تاپ» را استفاده کند، نباید انتظار داشت که با انتشار مقاله ای به عنوان «خرید لپ تاپ» به موقعیت خوبی برسد. محتوایی که ارائه می دهید باید با توجه به میزان پیچیدگی و رقابت در کلمات هدف باشد.
سعی کنید نردبان خود را از پایه تقویت کنید. اگر هدفی که انتخاب کرده اید سخت و مانند دیواری بلند است، برای بالا رفتن از نردبان باید تعادل خود را حفظ کنید؛ به عبارت دیگر، طراحی وب سایت شما شانس بهتری برای کسب رتبه و رسیدن به رتبه اول گوگل خواهد داشت.
نمایش صحیح در موبایل، سرعت بار گذاری صفحه، استفاده صحیح از برچسب ها و اجرای کد گذاری استاندارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هدفی مناسب و در دسترس انتخاب کنید.
پایه قوی برای نردبان سئوی خود ایجاد کنید.
به آرامی پیش روی کنید و از تغییرات ناگهانی بپرهیزید.
اگر نردبان سئو بلندی را انتخاب کرده اید، از دیگران کمک بخواهید.
اجازه ندهید کسی از سئو شما استفاده کند. سئو بی ارزش و ارزان نیست.
در انتها، با صبر و گام های قوی به هدف خود برسید و هیچ گاه متوقف نشوید.

 

با کارشناسان سئو و طراحی سایت در امپریال برند در تماس باشید تا بهترین روند طراحی سایت و مشاوره ها در خصوص سئو و نردبان سئو را برای شما انجام دهند. 

1 1 1 1 1

دیدگاه ها (0)

  1. ارسال دیدگاه
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
کد امنیتی