بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی محتوایی چیست؟

آنچه واضح است این مطلب است که محتوا نقش مهّم و کلیدی در هر وب سایت ایفا می کند حتی اگر شما بخواهید وب سایت خود را در سایت های دیگر بازاریابی نمایید یا آن را در شبکه های اجتماعی معرفی کنید، باز هم بازاریابی محتوایی نقش پر رنگ خود را دارد و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

پس وجود بازاریابی محتوایی نقش خود را در اینجا یافته که ما به بررسی آن در این مقاله خواهیم پرداخت.در ابتدای بازاریابی محتوایی دقت کنید که چه نوع محتوایی می تواند به سود کسب و کارتان باشد سپس به تولید محتوا بپردازید دقت کنید که ممکن است این کار برای شما زمان بر باشد پس زمان کافی برای آن صرف نمایید و از شتاب زدگی در این کار بپرهیزید، در مرحله بعد به تبلیغ محتوای بازاریابی خود بپردازید و بازخورد دریافت نمایید به این ترتیب می توانید اثر بخش بودن یا نبودن محتوا خود را متوجّه شوید و به بهینه سازی آن بپردازید.

 

محتوای بازاریابی و جذب مشتری

در بازاریابی محتوایی شما می توانید مخاطبانی را جذب و تا مدت طولانی حفظ نمایید که بسیاری از این کاربران تبدیل به مشتری شده و سود و سرمایه را برای شرکت شما به ارمغان می آورند، فقط به این نکته توجه داشته باشید که بازاریابی با روش محتوایی یک روش بلند مدّت است و نمی توان آن را به بازۀ زمانی کوتاهی مختصر کرد.

در این نوع از بازاریابی ما سعی می کنیم مانند یک رسانه احتیاجات مشتریان خود را یافته و آن را برطرف نماییم ، این نوع بازاریابی در واقع همان ایجاد رابطه با مشتری است که وی به طور ناخود آگاه به سوی محصولات شما جذب شده و اقدام به خرید می نمایند.

این کار باعث می شود که آن ها دائم به دنبال محصولات جدیدی باشند که شما معرفی می کنید پس بدین ترتیب به جای این که شما به سراغ آن ها بروید خود مشتریان جویای کالاهای شما خواهند شد.

 

مزایای بازاریابی محتوا

یکی از مزایای بازاریابی محتوایی این است که حتی کسب و کارهای کوچک هم با صرف هزینه های اندک می توانند خود را با این روش بازاریابی جدید گسترش دهند.
شما در تولید محتوا می توانید به معرفی خود پرداخته و نام برند و شرکت خود را زبانزد نمایید و به افراد از حضور خود آگاهی دهید. در محتوا خود، در مورد محصولات تان و برتری هایی که نسبت به کالاهای مشابه دارد صحبت کنید ، محتوا غنی خود را در کانال های مناسب و مخصوص کسب و کار انتشار دهید و با این کار مخاطبان وفادار ایجاد کنید و روز به روز بر تعداد آن ها اضافه نمایید. 
این همه تلاش مطمئناً نتیجه ای جز افزایش فروش ندارد. پیدا کردن کسانی که به نوع محتوا شما احتیاج داشته باشند، مسئلۀ مهمّی است که باید مورد توجه قرار گیرد و کوتاهی در آن ممکن است، بازاریابی محتوایی شما را حتی در بهترین محتواهای بازاریابی به نتیجه مطلوب نرساند.
به هر حال شما باید تمام تلاش خود را برای بازاریابی از محتوا خود انجام دهید و مطمئن شوید که هیچ شبکه و وب سایتی که متناسب با کسب و کارتان است را از دست نداده اید چون ممکن است یک شبکه و سایت در تعداد مخاطبان شما تأثیر فراوان داشته باشد ، این چرخه ایست که بارها و بارها باید آن را تکرار نمایید تا به بهترین محتوا که همان پر نیازترین محتوا می باشد دست پیدا کنید.

نکته دیگر در اینجا این است که بدانید محتواها فقط نوشته ها و مقالات شما نیستند، بلکه فیلم های آموزشی ، کتاب های الکترونیکی ، سوالات و پاسخ ها ، تصاویر و ... هم می توانند جزء بازاریابی محتوا قرار گیرند .


بدانید بهترین برنامه ریزی برای آینده کسب و کارتان همان تجربیاتی است، که خودتان از بازاریابی ها به روش های مختلف بدست می آورید، دقت کنید که کدام نوع از بازاریابی برای کسب و کار شما مفید تر است آن را برگزینید به جای آن که به فکر کپی کردن روش های بقیه شرکت ها باشید، خلاقانه یک روش منحصر به فرد برای شرکت خود خلق نمایید.


در بازاریابی محتوا بر خلاف انواع دیگر آن مخاطب آگاهانه به سراغ آن شرکت یا برند می رود به همین دلیل برای او بسیار جذاب تر به نظر می رسد تا آن که یک شرکت با ارسال تبلیغاتی اجباری برای افراد به بازاریابی بپردازد، و حتماً هم مخاطب علاقۀ کمتری به این نوع از بازاریابی نشان می دهد ، و گاه به جای اینکه این نوع بازاریابی جذاب جلوه کند مخاطب خود را خسته می کند.


بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی تبلیغاتی در دراز مدت تاًثیر بیشتری درجذب مشتری خواهد داشت ، اگر چه در ابتدا هزینه آن بیشتر به نظر می رسد ولی در دراز مدّت نتیجه ای خلاف آن را ثابت می کند.


نکته مهّم و قابل توجّه این است که در دنیای کنونی مردم دیگر توجه زیادی به تبلیغات به روش سنتی نشان نمی دهند در واقع صرف هزینه برای این روش ها جز هدر رفتن سرمایه نتیجه دیگری ندارد، افراد بیشتر سعی می کنند سراغ چیزی بروند که ارزش و بهای بالایی داشته باشد و ارزش گشتن دوباره آن را در میان انبوه سایت ها یا شبکه های اجتماعی داشته باشد یا اینکه قانع شوند آن وب سایت برای آن ها ارزش قائل است که همه این ها را شما با تولید یک محتوای خوب به مشتری خود اطمینان می دهید.

 

جمع بندی و نکته آخر: 

محتوا سر شاخه و اصلی ترین امکان برای برقراری ارتباط است از طریق محتوا است که شما اطلاعاتی در مورد کالا یا محصولات خود به مشتری می دهید که اگر در این زمینه کوتاهی نمایید شاید هیچ گاه مخاطبان شما به مرحله خرید وارد نشوند، محتوا آنقدر اهمیّت دارد که حتی می تواند یک ارزش را درجامعه بنیان گذاری نماید ، در واقع بازاریابی تلاش برای پیدا کردن نیاز افراد و رفع آن نیازها به بهترین روش است ، که بازاریابی محتوایی این نیاز را از طریق تولید محتواهای گوناگون بر طرف می کند و باعث بازگشت آن ها به سوی شما می شود، به هر حال از یافتن مشتری مهمتر برای تمامی شرکت ها تبدیل این مشتری ها به مشتری دائمی می باشد که مسلماً بازاریابی محتوایی در این زمینه قدرتمند ظاهر شده، فقط این به هوش و زیرکی مدیران هر مجموعه بستگی دارد که نیاز مشتریان خود را درست پیدا کنند و در این تلاش به بی راهه نروند.

1 1 1 1 1

دیدگاه ها (0)

  1. ارسال دیدگاه
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
کد امنیتی