از صفر تا صد شناسایی الگوریتم جدید اینستاگرام

از صفر تا صد شناسایی الگوریتم جدید اینستاگرام

الگوریتم در اینستاگرام از جمله مباحث مطرح روز است. در واقع شناخت الگوریتم اینستاگرام در کنار تبلیغات اینستاگرام از جمله مباحث پر اهمیت است. الگوریتم ها همان فاکتور هایی هستند که چه در سئو و چه در شبکه های اجتماعی تعیین می کنند که چه کسانی محتوا شما را رویت کرده و چه کسی محتوای شما را نمی بینند.

زمانی در اینستاگرام اگر شما در فواصل زمانی کوتاه مطالبی را در صفحه خود قرار می دادید تا حد زیادی میزان بازدید های صفحه شما بالا می رفت اما امروز شرایط بکلی تغییر کرده است و ارسال مرتب پست ها و هشتگ گذاری افراطی لزوما این موضوع که محتوای شما توسط مخاطبین دیده می شود را تضمین نمی کند.
از شواهد این طور برمی آید که الگوریتم های اینستاگرام تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا رسیدن محتوای شما به مخاطب را پیچیده تر از قبل ساخته و روند جذب دنبال کننده را برای شما سخت تر و سخت تر سازد به همین جهت شما با روش های بازاریابی اینستاگرام و تبلیغات در اینستاگرام نمی توانید به سادگی به اهداف خود برسید.

با تغییر در این الگوریتم ها تکنیک های بازاریابی اینستاگرام که تا دیروز نتایج درخشانی را برای شما به همراه داشتند از سکه افتاده و دیگر تاثیری در افزایش بازدید صفحه شما نداشته باشند.
از این ها که بگذریم خبر خوب این است که اگر منطقی که در پشت الگوریتم در اینستاگرام نهفته است را درک کنید می توانید راهکاری برای تبدیل شدن به یکی از پربیننده ترین صفحه های اینستاگرام بیابید و بدون تبلیغات در اینستاگرام اوج باقی بمانید.

 

 

حتماً بخوانید : 10 گام راه اندازی کسب و کار اینترنتی

 

طرز کار الگوریتم در اینستاگرام

الگوریتم های اینستاگرام ترتیب به نمایش درآمدن پست ها را زمانی که شما صفحه را اسکرول کرده و پایین می آیید تعیین می کنند. اینستاگرام بر اساس فاکتور های متفاوتی اولویت هر پست را تعیین می کند و پست های مرتبط را به ابتدای پست می فرستد.
در ادامه ما آموخته های خود در مورد الگوریتم های اینستاگرام در سال 2023 را به همراه نکاتی که به دیده شدن شما کمک بیشتری میکند را با شما به اشتراک می گذاریم.

1. اینستاگرام میزان علاقه شما به یک پست را پیش بینی می کند.

محتوایی که اینستاگرام برای شما به نمایش میگذارد تنها به تعداد دنبال کنندگان شما و تبلیغات در اینستاگرام بستگی ندارد بلکه به اینکه شما به چه افرادی و چه موضوعاتی علاقه مند هستید هم بستگی دارد و این مسئله نوعی بازاریابی اینستاگرام است.
از طرف دیگر زمانی که لایک ها و نظرات بیشتری را دریافت کند در واقع به الگوریتم های اینستاگرام این پیغام را می دهد که پست از کیفیت بالایی برخوردار است و مخاطبان را به خوبی درگیر می کند. برای اینکار لازم نیست پست شما هزاران لایک دریافت کند بلکه شما بایستی با تولید محتوای باکیفیتی که مخاطبان فعلی و آینده شما را راضی نگه دارد صلاحیت پست های خود را به اثبات برساند.
به روایت شادوبن، اینستاگرام سال گذشته در مورد الگوریتمهای جدید خود اینگونه گفت که: ترتیب نمایش تصاویر و ویدیوها برای شما به شناخت ما از علایق شما و رابطه شما با افرادی که پست ها را به انتشار گذاشته اند و همینطور زمانی که پست منتشر شده است بستگی خواهد داشت.

 

الگوریتم اینستاگرام


نکته: زمان بیشتری را صرف انتشار مداوم پست روی اینستاگرام کنید.
تعداد دفعات و یا فاصله زمانی مابین دو پست به نوع تجارت و مخاطبان شما دارد. توصیه ما به شما این است که سعی کنید نظم مشخصی در انتشار پست های خود داشته باشید برای مثال اگر در آغاز هر روز چندین پست قرار دهید و در ادامه هر هفته چند پست به صفحه خود اضافه کنید شما شاهد ریز شدیدی در میزان دنبال کنندگان و بازدیدکنندگان محتوای خود می باشید. بهترین فاصله زمانی برای ارسال پست فاصله ای است که شما قادر باشید آن را برای همیشه حفظ کنید.

2. الگوریتم های اینستاگرام رابطه شما با دنبال کنندگانتان را تعیین می کنند.

اینستاگرام در کنار اولویت دادن به پست هایی که بیشترین مخاطب را جلب می کنند، ممکن است بر اساس رابطه ای که با دنبال کنندگان خود دارید برخی از محتوا ها از نظر پنهان کند و تبلیغات در اینستاگرام نمی تواند بر این مسئله تاثیرگذار باشد.
برای مثال اگر شما مرتبا زیر عکس های یک نفر نظر بنویسید و یا در عکس های او تگ شوید اینستاگرام شما را جزوی از خانواده و یا دوستان آن فرد به حساب خواهد آورد و شما در بازاریابی اینستاگرام نقش خواهید داشت. در نتیجه ارسال نظر برای پست های دیگران جواب دادن به نظراتی که زیر پست شما ارسال می شود و همینطور پیام های مستقیم (DM) در ارتقای شما در اینستاگرام نقش حیاتی ایفا می کنند.

3. فاکتور ترتیب زمانی در الگوریتم های اینستاگرام

نکته ی دیگری که برای اینستاگرام از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است این موضوع است که چند وقت از زمان ارسال یک پست گذشته است. اینستاگرام برای زمان ارسال یک پست بیشتر از محتوای آن ارزش قائل است چرا که بدنبال نمایش آخرین محتواهای منتشر شده می باشد.

 

تبلیغات در اینستاگرام به روش اسپانسری یا تبلیغات اسپانسری اینستاگرام یکی از جدیدترین امکانات در اینستاگرام است که فکر و ذهن خیلی ها را به خود منعطف کرده است.

تبلیغات در اینستاگرام به روش اسپانسر

 

4. میزان استفاده شما از اپلیکیشن اینستاگرام در الگوریتم های این اپلیکیشن سنجیده می شوند.

اگر شما زمان بسیار زیادی را در طول روز صرف استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام کنید پست های بسیار بیشتری برای شما به نمایش گذاشته خواهد شد. علاوه بر این مسئله هشتگ های مورد بررسی شما در هشتگ گذاری نیز در نمایش پست ها تاثیر گذار است.

5. الگوریتم استوری ها

ترتیب نمایش استوری ها در الگوریتم اینستاگرام بر اساس رابطه شما با صفحه مورد نظر است و ارتباط اندکی با تبلیغات اینستاگرام دارد. هر چه شما بیشتر از یک صفحه بازدید کنید احتمال اینکه استوری مربوط به آن صفحه به ابتدای صف نزدیکتر باشد بالاتر می رود. از این گذشته زمانی که استوری روی اینستاگرام قرار گرفته است هم نقش بسیار مهمی در محل قرار گیری استوری موردنظر در صف تماشای شما ایفا خواهد کرد.

 

شدوبن (shadowbon) در اینستاگرام

شدوبن اینستاگرام که با اصطلاح انگلیسی shadowbon شناخته می شود، به اینستاگرام این اجازه را می دهد که حساب های کاربری که از قوانین او سرپیچی می کنند را مشخص کرده و تنبیه کند. برای مثال برخی از افراد ربات هایی برای جذب دنبال کننده بیشتر در اینستاگرام استفاده می کنند و یا با هشتگ گذاری که هیچ ارتباطی با محتوا آنها ندارد سعی می کنند تا دنبال کنندگان آن هشتگ را به صفحه خود بکشانند و این هشتگ گذاری تاثیر کاملا منفی خواهد داشت.
shadowbon قانون بسیار پسندیده ای است چرا که باعث می شود محتوای درست و واقعی بدست مخاطبان برسد. شدوبن اینستاگرام در واقع به معنای مسدود کردن حساب کاربری اینگونه افراد است آن هم به گونه ای که خود این افراد روحشان هم از اینکه مشمول شدوبن اینستاگرام شده اند خبر ندارد. اگر حساب کاربری شما دچار شدوبن اینستاگرام شود محتوای شما برای کاربران به نمایش گذاشته نمی شود مگر آنکه آن کاربران قبلا شما را دنبال کرده باشند.

1 1 1 1 1

دیدگاه ها (0)

  1. ارسال دیدگاه
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
کد امنیتی