تحقیقات بازار چیست؟

تحقیقات بازار چیست؟

از اولین اقدامات لازم در راستای ایجاد و یا بهبود کسب و کار دیجیتال شما، انجام تحقیقات بازار توسط کارشناسان و متخصصین این حوزه می باشد. Market Research یا همان تحقیقات بازار یکی از بخش های استراتژی کسب و کار دیجیتال است.

تحقیقات بازار شامل بررسی جنبه های مختلف کسب و کار شما، آشنایی کامل با مشتریان و مخاطبان و نیز شناخت اقدامات کسب و کارهای رقیب می باشد و باید در این راستا با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده بتوان کسب و کار را رو به پیشرفت برد.

در این بخش شما باید با کمک گرفتن از مشاوران، بتوانید اقدامات لازم برای مخاطرات آنی و همچنین مخاطرات احتمالی را انجام دهید که این مسئله شامل تعیین شعار، برنامه بازاریابی و برندینگ و روش های دیجیتال مارکتینگ و برنامه اختصاص بودجه به هر بخش می شود.

 

نتایج تحقیات بازار

پس از انجام پروسه جمع آوری و تحلیل و بررسی داده ها درباره حوزه فعالیت کسب و کار خود و رقیبان، علاقه مندی و جنبه روانشناختی مخاطبان بازار هدف و ... باید اقداماتی در این زمینه انجام گیرد که در این بین پیدا کردن نقاط قوت و ضعف کسب و کار خود و رقیبان برای بازتاب این عوامل به سود کسب و کار خود بسیار با اهمیت می باشد. می توانیم از مدلهای تحلیلی مانند SWOT و یا ماتریس بوستون، ماتریس SEM استفاده کنیم.

شناخت هرچه بهتر پتانسیل کسب و کار خود و رقیبان، این فرصت را در اختیار ما قرار می دهد که بتوانیم زمینه هایی که بستر فعالیت های بازاریابی کسب و کار ماست را پیدا کنیم. پس از بررسی های لازم در این زمینه، باید با توجه به میزان اهمیت حوزه های فعالیتی، هزینه و و قت خود را به گونه ای صرف کنیم که بیشترین بازخورد را از این فعالیت ها بگیریم و این امر موفقیت آمیز نخواهد بود مگر با ایجاد بستری برای فعالیت در این حوزه و اولین قدم در این زمینه، انتخاب یک پلتفرم در فضای وب و ایجاد و بهبود وب سایتی برای کسب و کار شماست.

 

پلت فرم وب

امروزه ایجاد وب سایت برای یک کسب و کار مهم ترین کار در حوزه بازاریابی است. کم اهمیت ترین وجه ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار شما، ایجاد نوعی اعتبار برای کسب و کار است. زیرا که امروزه استفاده از اینترنت و فضای وب برای همه در دسترس است.

همچنین وب سایت کسب و کار، اولین قدم برای نمایش دادن کسب و کار شما در حوزه دیجیتال است و این وب سایت همانند یک ویترین برای کسب و کار عمل می کند. از این رو هرچه قدر این ویترین جذاب تر و قابل اطمینان تر باشد، مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب می کند.اما این جذابیت و اعتمادسازی باید چگونه باشد تا برند شما را جز بهترین برند های حوزه فعالیتتان کند؟ آیا ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار شما می تواند به تنهایی کافی باشد؟ فعالیت شما در پلت فرم وب باید چه استانداردهایی داشته باشد که بتواند مخاطبین را به خود جذب کند؟

پاسخ به این سوالات شما را با حوزه ای از بازاریابی دیجیتال آشنا می کند که از آن با عنوان دیجیتال برندینگ یاد می شود.

 

دیجیتال برندینگ (Digital Branding) 

پس از آن که از طریق تحقیقات بازار، حوزه های مورد توجه کسب و کار شما برای تبلیغات و بازاریابی مشخص شد، پیام و شعار کسب و کار شما باید شکل بگیرد. این پیام و شعار باید به گونه ای باشد که کسب و کار (نام و نشان تجاری) واقعا به آن پایبند باشد تا در این صورت باعث ایجاد حس وفاداری کسب و کار شما نسبت به مشتریان شود. همچنین باید این شعار به شکلی باشد که مخاطب را جذب کند و این کار باید در اولین ارتباط انجام شود تا برند کسب و کار شما بتواند در بین دنیایی از برندهای مختلف در ذهن مخاطبین بماند.

این پیام و شعار در حوزه بازاریابی دیجیتال، از جمله مواردی است که باید در پلت فرم وب نگاه ویژه ای به آن شود زیرا همانطور که گفتیم، وب سایت شما همان ویترین کسب و کار شماست که باید در یک  چشم به هم زدن مخاطب را متوجه و مجذوب پیام و شعار کسب و کارتان کند.همانطور که گفتیم ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار به تنهایی نمی تواند آن را تبلیغ کند بلکه سلسله ای از اقدامات دقیق است که می تواند این ویترین کسب و کار را رونق بدهد که از جمله این اقدامات، بازاریابی محتوایی است.

 

بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

پس از ایجاد و راه اندازی پلت فرم وب و ساخت یک وب سایت با ویژگی های خوب بصری، نوبت متخصصان و نویسندگان حوزه بازاریابی محتوایی است تا با نوشتن محتواها و مقاله های استاندارد و بارگذاری این محتواها در وب سایت ، مخاطبین را متوجه و مجذوب کسب و کار و حوزه فعالیتی آن کنند. لازمه این کار، استفاده از نویسندگان فعال در بازاریابی محتوایی است که با استانداردهای این عمل آشنایی کامل دارند.

1 1 1 1 1

دیدگاه ها (0)

  1. ارسال دیدگاه
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
کد امنیتی