اصول بازاریابی بین بنگاهی - برنامه رویش رادیو اقتصاد با حضور دکتر مهریزدان

اصول بازاریابی بین بنگاهی - با حضور دکتر مهریزدان

صبح امروز، چهارشنبه 4 اردیبهشت، برنامه رویش از شبکه رادیویی اقتصاد با حضور دکتر محمدحسین مهریزدان و با موضوعیت اصول بازاریابی بین بنگاهی پخش شد. در ادامه نکاتی درباره اصول بازاریابی بین بنگاهی (بی تو بی) می دهیم و می توانید برنامه رویش رادیو اقتصاد را نیز در ادامه این مقاله بشنوید.

به گزارش رادیو اقتصاد؛ محمدحسین مهریزدان - استاد کسب و کار و مشاور بازاریابی، فروش و برندینگ - در این برنامه راجع به اصول بازاریابی بین بنگاهی صحبت کرد.

تعریف و روش های بازاریابی بین بنگاهی، رشد کسب و کار در بازاریابی بین بنگاهی، الزامات موفقیت در بازاریابی بین بنگاهی از دیگر مباحث قابل طرح در برنامه "رویش" بود. این برنامه که کاری از گروه کسب و کار رادیو اقتصاد است، روزهای شنبه الی پنج شنبه ساعت ۰۸:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه تقدیم شنوندگان می گردد.

 

بازاریابی بین بنگاهی یا بی تو بی (Business-to-Business)

به نقل از وب سایت رسمی دکتر محمدحسین مهریزدان؛ مدل کسب و کاری بین بنگاهی یا بی تو بی (B to B) در واقع مخفف Business-to-Business می باشد که یکی مدل های کسب و کار است که به آن مدل تجارت به تجارت نیز گفته می شود. در مدل بین بنگاهی، تمرکز بر فروش محصولات و خدمات به شرکت های دیگر است.

مدل بین بنگاهی یا بی تو بی معمولاً به سه روش اتفاق می افتد:

  • کسب و کار برای فرایند تولید نیاز به خرید مواد خام و اولیه دارد
  • کسب و کار برای تجارت خود نیاز به یک سرویس دارد
  • کسب و کار برای فروش محصولات خود نیاز به کسب و کار دیگری دارد

برای آشنایی بهتر، یک کمپانی خودروسازی را در نظر بگیرید. برای تولید یک خودرو به لوازم زیادی احتیاج است که تولید تمامی این لوازم برای کمپانی خودروسازی فاقد جنبه اقتصادی است؛ بنابراین معمولاً بسیاری از قطعات یک خودرو نظیر قطعات پلاستیکی، لاستیک، باتری و ... از دیگر کارخانه ها خریداری می شود. این دقیقاً دسته اول یک مدل بین بنگاهی یا بی تو بی است.

همین کمپانی خودروسازی برای حسابرسی های خود نیاز دارد تا از یک شرکت حسابداری کمک بگیرد که این دسته دوم مدل بی تو بی است.

همین کمپانی خودروسازی برای فروش محصولات خود نیاز به شرکت های لیزینگ خودرو نیاز دارد تا بتواند که تمامی محصولات خود را به دست مشتریان برساند که همان دسته سوم مدل بی تو بی می باشد.

در دنیای بازاریابی، مدل کسب و کاری بی تو بی بسیار رایج است؛ زیرا تقریباً تمامی کسب و کارهای نیاز دارند تا این مدل را در فعالیت های بازاریابی خود لحاظ کنند. در مقابل مدل بی تو بی، مدل های (business-to-consumer (B2C و (business-to-government (B2G قرار گرفته اند که حجم معاملات کمتری را به خود اختصاص داده اند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کسب و کار بین بنگاهی یا بی تو بی و اصول بازاریابی بین بنگاهی، دو فایل صوتی زیر که ضبط شده برنامه "رویش" رادیو اقتصاد با حضور دکتر محمدحسین مهریزدان و با همین موضوع است را گوش کنید.

 

بازاریابی بین بنگاهی

فایل صوتی اصول بازاریابی بین بنگاهی - قسمت اول


فایل صوتی اصول بازاریابی بین بنگاهی - قسمت دوم

 

1 1 1 1 1

دیدگاه ها (0)

  1. ارسال دیدگاه
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
کد امنیتی