ثبت برند به صورت اینترنتی

مقایسه ثبت برند تجاری در ایران و خارج

ثبت برند تجاری اقدامی بسیار تاثیر گذار برای پیگیری حقوق معنوی  ومادی خدمات یا محصولات یک کسب و کار یا شرکت می باشد که در ایران و خارج ثبت شده است. ثبت برند تجاری اصول و قوانین خاص خود را داشته و برای هر کشور، با تفاوت های خاصی انجام می شود. 

نمانام یا برند تجاری بصورت حقیقی ( شخصی) یا برند حقوقی ( برای شرکتها) قابل ثبت و پیگیری است. سامانه ها و وبسایت های متعددی برای ثبت برند و لوگو در ایران و خارج وجود دارد که در ادامه به معرفی آن نیز خواهیم پرداخت. بررسی تفاوت و مقایسه برند فارسی و برند لاتین یا بین المللی، موضوع مورد بحث ما می باشد.

برند چیست؟


طبق تعریف رسمی که از واژه برند در جوامع بین الملل شده است، Brand یا نمانام، یک علامت اختصاصی و منحصر به فرد برای یک بیزینس و کسب و کار است که می تواند توسط افرد حقیقی یا حقوقی به ثبت برسد. هویت یک محصول یا خدمات را بسیاری از مردم با برند آن می شناسند، از همین رو زمانی که قصد انتخاب یک نام تجاری یا لوگو را داشتید، بهتر است تا از اصول اولیه آن پیروی کنید.

مقایسه ثبت برند تجاری در ایران و خارج

ثبت برند تجاری اقدامی بسیار تاثیر گذار برای پیگیری حقوق معنوی ومادی خدمات یا محصولات یک کسب و کار یا شرکت می باشد که در ایران و خارج ثبت شده است. ثبت برند تجاری اصول و قوانین خاص خود را داشته و برای هر کشور، با تفاوت های خاصی انجام می شود. نمانام یا برند تجاری بصورت حقیقی ( شخصی) یا برند حقوقی ( برای شرکتها) قابل ثبت و پیگیری است. سامانه ها و وبسایت های متعددی برای ثبت برند و لوگو در ایران و خارج وجود دارد که در ادامه به معرفی آن نیز خواهیم پرداخت. بررسی تفاوت و مقایسه برند فارسی و برند لاتین یا بین المللی، موضوع مورد بحث ما می باشد.


برند چیست؟


طبق تعریف رسمی که از واژه برند در جوامع بین الملل شده است، Brand یا نمانام، یک علامت اختصاصی و منحصر به فرد برای یک بیزینس و کسب و کار است که می تواند توسط افرد حقیقی یا حقوقی به ثبت برسد. هویت یک محصول یا خدمات را بسیاری از مردم با برند آن می شناسند، از همین رو زمانی که قصد انتخاب یک نام تجاری یا لوگو را داشتید، بهتر است تا از اصول اولیه آن پیروی کنید.


ثبت برند در ایران و خارج

ثبت برند در ایران
ثبت برند در واقع به کلیه مراحل و شرایطی که باعث به رسمیت شناخته شدن نام تجاری یا لوگوی شما در یک کشور یا حتی جوامع بین الملل شود، می گویند. این فرآیند از چندین مرحله تشکیل شده است که تفاوت آنها در کشور های مختلف بسیار جزئی می باشد. برای ثبت برند در ایران و کشور های خارجی، مجموعه ای از مدارک ثبت برند، اطلاع از قوانین انتخاب اسم برای نام تجاری، پرداخت هزینه ها و تشکیل پرونده برای بررسی در سامانه قانونی، منجر به تولد یک برند تجاری می شود.


تفاوت مدارک ثبت برند در ایران و خارج از کشور


ارائه و تحویل مدارک مورد نیاز جهت ثبت لوگو یا برند تجاری به سازمان مالکیت معنوی یا سامانه ای که از طریق آن قصد پیگیری مراحل خود را دارید، بخش مهمی از فرآیند و پروسه شما می باشد. به صورت یک چک لیست کامل، این مدارک برای افراد حقیقی و حقوقی به شرح زیر می باشد:
• ارائه تصویر واضح از کارت ملی و شناسنامه شخص متقاضی
• تهیه تصویر با شفافیت و وضوح بالا از برند تجاری مورد نظر در ابعاد مشخص
• تهیه گواهی تحت عنوان گواهی امضاء برای عضویت در سامانه مالکیت معنوی ایران
• دریافت و تکمیل کلیه مجوز های مورد نیاز برای فعالیت برند
• دریافت کارت بازرگانی برای ثبت علائم تجاری بین المللی یا لاتین
• در صورت پیگیری امور توسط وکیل، ارائه مدارک به عنوان نماینده قانونی شما مورد نیاز است


مقایسه کلی ثبت لوگو و برند تجاری در ایران و خارج


بصورت کلی علائم تجاری که بصورت فارسی در داخل کشور ایران ثبت می شوند، اعتبار و ارزش داخلی داشته و ممکن است در جوامع بین الملل، شناختی نسبت به آن وجود نداشته باشد و فاقد اعتبار باشد. از همین رو بسیاری از افراد یا شرکتهای تجاری پس از ثبت برند خود در ایران، اقدام به ثبت برند بین المللی یا خارجی نیز می کنند. این کار باعث می شود تا علامت تجاری، برند و لوگوی شما در کشور های متعددی به صورت رسمی شناخته شود.


کشور هایی که می توان در آنها برند تجاری را ثبت کرد


تمامی کشور های دنیا دارای یک سامانه رسمی برای ثبت علائم تجاری و لوگو برای افراد حقیقی و حقوقی می باشند و با ثبت یک برند بین المللی، می توانید نمانام یا برند خود را در بیش از 100 کشور دنیا بصورت قانونی ثبت کنید. هر کشور ممکن است به دلیل شرایط و قوانین خاص خود، در موضوعاتی مثل: انتخاب نام برند، هزینه و مدارک با اندکی تفاوت، اقدام به تاسیس و ثبت لوگو یا نام تجاری شما کند.


مقایسه هزینه ثبت برند در ایران و خارج

هزینه ثبت برند در خارج از کشور

هزینه ثبت برند و لوگو در ایران و خارج به دلیل شرایط مختلف کشور ها و نوسانات ارزش پول ایران، دستخوش تغییرات زیادی می شود. از همین رو بصورت کلی تعرفه و قیمت ثبت و تاسیس یک برند تجاری در ایران، به نسبت کشور های خارجی بسیار ارزان تر می باشد.


مراحل ثبت برند


به منظور ثبت برند فارسی یا بین المللی، می توانید از کشور ایران اقدام کنید و برای اینکار کافیست با ورود به سامانه ثبت برند آگاه، درخواست خود را ثبت کنید. پس از ثبت درخواست در این سایت، پیگیری مراحل شما در سریع ترین زمان ممکن آغاز خواهد شد. فرقی نمی کند متقاضی ثبت برند در چه کشوری باشید، توصیه می شود تا با پیگیری توسط کارشناسان و متخصصان در این زمینه، از بروز اشکال و اختلال در فرآیند حقوقی خود جلوگیری کنید. این مراحل شامل موراد زیر می باشد:
1. انتخاب اسم برای برند تجاری
2. استعلام برند های ثبت شده
3. تهیه مدارک لازم جهت ثبت لوگو یا برند تجاری
4. پیگیری مراحل
5. پرداخت هزینه
6. نهایی شدن ثبت نام تجاری یا لوگو در سامانه رسمی کشور مورد نظر
7. استعلام از طریق سامانه قانونی

مشاوره رایگان جهت ثبت برند و لوگو در سامانه رسمی


دریافت مشاوره رایگان برای تاسیس و ثبت یک برند اختصاصی یا لوگو، برای افراد کمک بسیار شایانی به کسب و کار ها جهت افزایش اطلاع و انجام بهتر فرآیند می کند. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان ثبت برند یا ثبت شرکت تجاری خود در ایران یا خارج از کشور، از طریق سامانه آگاه ثبت اقدام کنید.

جمع بندی مقاله ثبت برند


ثبت برند و لوگو می تواند در تمامی شهر های ایران از جمله: تهران، رشت، اصفهان، مشهد، شیراز و ... با رعایت کردن قوانین، تهیه مدارک مورد نیاز و بررسی شرایط لازم، و حتی در خارج از ایران بصورت برند بین المللی صورت بگیرد. در این فرآیند شما می توانید با بررسی مزایا و معایب هر کدام از این علائم تجاری، بهترین گزینه را با توجه به شرکت یا کسب و کار خود در نظر گرفته و با ثبت لوگو یا برند تجاری خود، به مدت 10 سال از اعتبار آن بهره مند شوید. تفاوت کلی این دو برند نیز در اعتبار و هزینه های مورد نیاز آنها می باشد که طبیعتا برند های لاتین یا بین المللی، از اعتبار جهانی برخوردار می باشند.

1 1 1 1 1

دیدگاه ها (0)

  1. ارسال دیدگاه
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
کد امنیتی