تگ کانونیکال

تگ کانونیکال چیست و چرا مهم است؟

متا تگ کانونیکال (که به آن تگ rel=canonical هم می گویند) یک روش اثبات شده برای مشخص کردن صفحه اصلی یا به اصطلاح صفحه مادر برای یک موضوع خاص در یک وب سایت است.

کاربرد تگ کانونیکال این است که از مشکلاتی که برای صفحات مختلفی از سایت که محتوای یکسان یا مشابه دارند پیش می‌ آید، جلوگیری کند. به زبان ساده، تگ canonical به موتورهای جستجو می گوید که کدام URL صفحه اصلی مورد نظر شما در خصوص یک موضوع خاص است. در نتیجه آن صفحه برای نمایش در نتایج سرچ انتخاب می شود.

 

چرا استفاده از تگ Canonical مهم است؟

مشکلات URL ها

تفاوت تگ کانونیکال با ریدایرکت 301 (Permanent) چیست؟

چگونه از تگ کانونیکال برای مدیریت محتوای مشابه استفاده کنیم؟

چند نکته مهم در استفاده از تگ کانونیکال برای سئو سایت

کاربرد تگ کانونیکال (Rel=Canonical) در چند دامنه

بهترین رویکرد برای استفاده از Rel=Canonical در بین چند دامنه

نمونه هایی از استفاده هوشمندانه از تگ Rel=Canonical

چگونه تگ کانونیکال را در وب سایتمان ایجاد نماییم؟

 

 

 

تگ کانونیکال (Canonical tag) روشی برای اعلام به موتورهای جستجوست مبنی بر اینکه یک URL، کپی از یک صفحه اصلی دیگر است. با استفاده از تگ Canonical می توان از بروز مشکلاتی مانند محتوای تکراری که در بین تعدادی URL پیش می آید، خودداری کرد. به صورت عملی تر، یک تگ Canonical، مشخص کننده نسخه ای از یو آر الی است که ما می خواهیم در موتورهای جستجو نمایش داده شود.

 

اگر صفحاتی که محتوای مشابه یا یکسان دارند به شکل دقیق، کامل و ظریف طبقه بندی و تگ گذاری نشوند، نه تنها روی رتبه بندی سئو سایت شما اثر خواهد گذاشت، بلکه می تواند مشکلات جدی دیگری در زمینه سئو برای شما ایجاد کند. این مشکلات وقتی خود را نشان می دهند که ربات های جستجوگر اینترنت در هنگام گشت و گذار در وب سایت شما، به چندین صفحه با URL های متفاوت بر می خورند که محتوای آن ها یکسان و یا شبیه به همدیگر است.

اولین مشکلی که پیش می آید این است که وقتی که موتور جستجوگر به تعداد زیادی از صفحات مشابه در وب سایت شما بر می خورد، به احتمال زیاد بخش مهمی از محتوای اصلی را که در صفحه مادر نوشته شده از دست می دهند و آن را نادیده می گیرند. مشکل دوم این است که وقتی تعداد صفحات مشابه در سایت شما زیاد باشد، اختلال جدی در رتبه بندی سایت شما ایجاد خواهد شد و می تواند تمام استراتژی های سئو شما را که برای آن زحمت کشیده اید با شکست مواجه کند. 

حتماً بخوانید: 

شما هم دوست دارید که بدانید کدام صفحات شما محتوای تکراری و یا داپلیکیت دارند ولی نمیدانید چگونه باید اینکار را انجام نمایید و یا حتی بعضی اوقات پیش آمده است که یک قسمت از محتوای شما مانند یک فرم تماس با ما در چند صفحه شما مشترک است. ما در وینت سئو ابزاری را به شما معرفی نماییم به نام سایت لاینر که با این ابزار میتوانید به صورت کامل به بررسی و آنالیز سایت خود پرداخته و سایت خود را سئو نمایید.برای آموزش این ابزار این محتوا را از دست ندهید. آموزش سایت لاینر

 

حتی اگر تا حدی خوش شانس باشید و موتور های جستجو یکی از صفحات شما را در صفحه نتایج سرچ نشان دهند، باز هم به احتمال زیاد آن صفحه، صفحه اصلی و مورد نظر شما نیست و صرفاً یکی از صفحات فرعی با موضوع مشابه است. همه این مشکلات وقتی پیش می آید که از تگ canonical برای آدرس دادن به موتورهای جستجو و مشخص کردن «url اصلی» استفاده نکرده باشید.

وقتی که ربات های جستجوگر اینترنتی به مشکل محتوای مشابه یا یکسان بر می خورند، دچار سردرگمی می شوند و نمی توانند بفهمند که کدام نسخه از این صفحات مشابه صفحه اصلی است و باید آن را در صفحه نتایج سرچ (SERP) نشان دهند و همچنین نمی دانند که کدام صفحات را باید نادیده بگیرند و به عنوان نتیجه سرچ نشان ندهند.

سیستم های مدیریت محتوا (CMS) و وب سایت های داینامیک و کد نویسی شده حتی این مشکلات را تشدید نیز می کنند. بسیاری از سایت ها به شکل اتوماتیک تگ های مختلف را به محتوای مشابه اضافه می کنند و راه ها و URL های متنوعی را برای دسترسی به آن صفحه ایجاد می کنند. همچنین ممکن است پارامتر های URL را برای دسته بندی و جستجو در سایت اضافه کنند؛ بنابراین کاملاً ممکن است که بدون آن که خودتان خبر داشته باشید، در وب سایت شما صد ها و یا حتی هزاران URL یکسان وجود داشته باشد. خب حالا شما با خواندن این مطلب از این موضوع با خبر شده اید؛ اما مساله این است که موتورهای جستجو از این موضوع خبر ندارند و نمی توانند تشخیص دهند که کدام یک از این URL ها متعلق به همان صفحه ای است که شما می خواهید در موتورهای جستجو نشان داده شود.

کاربرد تگ کانونیکال این است که از همه این مشکلات جلوگیری کند. تگ کانونیکال به شما کمک می کند تا محتواهای مشابه موجود در سایت را مدیریت و کنترل کنید. همچنین این تگ باعث تقویت سئو شما می شود. به این شکل که به شما امکان می دهد تا بتوانید صفحه و نسخه اصلی که مربوط به یک موضوع خاص می شود را مشخص کنید و به موتورهای جستجو بگویید که می خواهید این صفحه در نتایج سرچ نشان داده شود؛ بنابراین استفاده از تگ  rel=canonical یک معادله برد - برد است.

 

 تگ کانونیکال

 

چرا استفاده از تگ Canonical مهم است؟

همانطور که در مطلب محتوای تکراری بیان کردیم، وقتی موتورهای جستجو تعداد زیادی URL با محتوای یکسان را مشاهده می کنند، نتیجه خوبی در سئو سایت نخواهیم گرفت. اول از همه وقتی ربات های جستجو در بین مطالب تکراری بسیار پایش می کنند، احتمالاً حتی تعدادی از مطالب اختصاصی شما را نیز از دست خواهند داد. ثانیاً حجم زیادی از محتوای تکراری موجب کاهش رتبه سایت می گردد. در نهایت نیز اگر موتورهای جستجو بخواهند یو آر الی از بین صفحات تکراری را در نتایج جستجو نشان دهند، احتمالاً نسخه اشتباه را بر می گزینند. در حالت کلی canonicalization یا همان استفاده از تگ Canonical موجب مدیریت صحیح محتوای تکراری در سایت می گردد.

اجازه دهید این مطلب را به گونه ای دیگر نیز برای شما بیان نماییم که چرا استفاده از تگ کانونیکال برای سئوی سایت شما مهم است، شما تمامی زحمات خود را میکشید که در سرچ موتورهای جستجو رتبه های بالاتری را کسب نمایید پس نیاز داردید که محتوای شما به وسیله خزنده های آنها یا CRAWLER ها خزش و بررسی گردد. حال یک سوال پیش می آید چرا باید موتور جستجویی مانند گوگل وقت و انرژی خود را برای وب سایتی بگذارد که دائماً در حال تولید محتوای تکراری است؟ پس با این کار رتبه سایت شما و ارزش آن نزد موتورهای جستجو پایین تر خواهد آمد.

این نکته را با ذکر منبع برای شما آورده ایم که دقیقاً بر موضعی که بالا عنوان کردیم دلالت دارد.

If new pages tend to be crawled the same day they’re published, crawl budget is not something webmasters need to focus on. Likewise, if a site has .fewer than a few thousand URLs, most of the time it will be crawled efficiently

Google Webmaster Central Blog (source) ''                                            

 

 

 

 

مشکلات URL ها

شاید شما تصور کنید که چرا کسی بخواهد یک صفحه تکراری ایجاد کند و با خط زدن این فرضیه اهمیتی به استفاده از تگ Canonical ندهید. مشکل از اینجا ناشی می شود که ما انسان ها صفحات را به عنوان یک مفهوم در ذهن خود ذخیره می کنیم، اما موتورهای جستجو هر URL را معادل یک صفحه جدید می دانند.

 

به عنوان مثال، ربات های جستجو احتمالاً از طریق آدرس های نمونه زیر به سایت شما دسترسی پیدا می کنند:

 

http://www.example.com

https://www.example.com

http://example.com

http://example.com/index.php

http://example.com/index.php?refer=twitter

 

از دید انسان ها تمام این آدرس ها یک صفحه یکسان هستند، اما از دید موتورهای جستجو هر یک از این آدرس ها یک صفحه مجزا محسوب می گردند. تنها در همین مثال و برای صفحه اول یک سایت، می توان پنج آدرس مختلف ذکر کرد. در دنیای واقعی این تنها نمونه کوچکی از این تغییرات در یو آر ال ها است.

 

سیستم های مدیریت محتوای مدرن و بسیاری از وبسایت های مبتنی بر کدهای داینامیک، این مشکل را تشدید نیز می کنند. بسیاری از سایت ها، تگ ها زیادی را به صورت اتوماتیک به یو آر ال ها اضافه می کنند و در نتیجه آدرس های زیادی برای یک محتوا ایجاد می شود. پارامترهای جستجو، دسته بندی ها و واحد های پولی نیز از دیگر عوامل تغییر یو آر ال ها هستند. با این توصیف، متوجه می شوید که مشکل محتوای تکراری چقدر در وبسایت ها جدیست.

 

 

 

 

تفاوت تگ کانونیکال با ریدایرکت 301 (Permanent) چیست؟

در بسیاری از موارد، تگ های کانونیکال در استفاده از مواردی مثل رتبه صفحه، اتوریتی صفحه و ... مشابه ریدایرکت 301 (Permanent)  عمل می کنند. با این حال اما URL های کانونیکال و ریدایرکت های 301 (Permanent) نتایج به شدت متفاوتی را هم برای موتورهای جستجو و هم کاربران بازدیدکننده ایجاد می کنند. برای مثال، اگر از ریدایرکت 301 (Permanent) برای ریدایرکت کردن یک صفحه به صفحه دیگر استفاده کنید، سپس کاربر بازدیدکننده (انسان) به شکل اتوماتیک به صفحه مورد نظر شما منتقل خواهد شد؛ بدون آن که صفحه اولیه را حتی ببیند. حالا اگر در همین سناریو از تگ کانونیکال استفاده کنید، موتور جستجو (ربات) متوجه خواهد شد که صفحه دوم صفحه اصلی است، اما کاربر بازدیدکننده (انسان) می تواند هر دو URL را مشاهده کند و سپس باید خودش انتخاب کند که می خواهد کدام صفحه را ببیند.

 

 

چگونه از تگ کانونیکال برای مدیریت محتوای مشابه استفاده کنیم؟

مانند هر ابزار دیگری که به تکنولوژی مربوط می شود، استفاده از تگ کانونیکال هم ترفندهای خودش را دارد. شما می توانید هم از راه هوشمندانه و هم از راه سخت از این تگ استفاده کنید و همچنین باید بدانید که اگر به شکل اصولی از این تگ استفاده نشود، عوارض جانبی ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت.

قبل از هر چیز، خیلی مهم است که تصمیم بگیرید که می خواهید کاربران شما به کدام محتوا یا صفحه هدایت شوند و سپس موتورهای جستجو و کراولر (CRAWLER) های آن را نیز به همین صفحات هدایت کنید. به یاد داشته باشید که وقتی که موتورهای جستجو با محتوای یکسان و مشابه مواجه می شوند، علاقه دارند تا یک نسخه را به عنوان نسخه اصلی انتخاب کنند و نسخه های دیگر را نادیده بگیرند. این موضوع وقتی که اسم دامنه های مشابه وجود داشته باشند نیز رخ می دهد.

وقتی که این تصمیم اساسی را گرفتید، حالا وقت آن است که تصمیم بگیرید که آیا برای کسب و کار شما، سایت شما و محتوای موجود در آن استفاده از تگ کانونیکال کاربرد بیشتری دارد یا استفاده از ریدایرکت 301 (Permanent). چرا که همانطور که در چند پاراگراف بالاتر گفتیم، استفاده از تگ کانونیکال باعث می شود تا کاربران بازدیدکننده بتوانند هر دو نسخه از URL مشابه را ببینند و خودشان صفحه دلخواه را انتخاب کنند. در حالی که ریدایرکت 301 (Permanent) به شکل اتوماتیک کاربران را به صفحه دوم هدایت می کند و اجازه مشاهده صفحه اول را نمی دهد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ امپریال برند، به عنوان یکی از آژانس های تبلیغاتی خلاق در ایران میتواند به شما در زمینه برندینگ دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ یاری رساند. برای آگاهی از خدمات دیجیتال مارکتینگ امپریال برند با ما در ارتباط باشید

 

 

چند نکته مهم در استفاده از تگ کانونیکال برای سئو سایت

مشکل محتوای تکراری می تواند بسیار بغرنج باشد، اما موارد مهمی وجود دارد که در استفاده از تگ Canonical می بایست در نظر بگیرید:

 

تگ کانونیکال

 

1. تگ های Canonical می توانند به سمت خودشان ارجاع داده شوند

مشکلی در استفاده از تگ Canonical در ارجاع به آدرس جاری وجود ندارد. به عبارت دیگر اگر یک صفحه اصلی و دو صفحه تکراری داشته باشیم علاوه بر ارجاع تگ Canonical در دو صفحه تکراری به صفحه اصلی، می توان صفحه اصلی را نیز به خودش ارجاع داد. 

تگ canonical ارجاع داده به خودش

 

تگ کانونیکال ارجاع داده شده

 

2. تگ Canonical را حتماً در صفحه اصلی قرار دهید

با توجه به اینکه مشکل صفحات تکراری برای صفحه اصلی سایت بسیار شایع است و کاربران با شکل های متنوعی به صفحه اصلی شما لینک می دهند، پیشنهاد می شود که حتماً تگ Canonical را در صفحه اصلی قرار دهید تا دچار مشکلات پیش بینی نشده نگردید.

 

3. تگ های Canonical را به صورت دستی بررسی کنید

بعضی مواقع مشاهده می شود که کدهای اشتباه و ماژول های مشکل دار مخصوصاً در فروشگاه سازهای مبتنی بر سیستم های مدیریت محتوا، یو آر ال های مرجع متفاوتی برای هر یک از صفحات تکراری یکسان در نظر می گیرند که این با اصل کار این تگ در تضاد است. به همین دلیل هر چند وقت یک بار نگاهی به کدهای صفحات بیندازید تا از نبود این مشکل اطمینان حاصل کنید.

 

4. از سیگنال های تو در تو بپرهیزید

موتورهای جستجو تگ های Canonical که به شکل نا متعارفی استفاده شده اند را در نظر نمی گیرند. به عبارت دیگر از ارجاع صفحه A به صفحه B و سپس ارجاع صفحه B به صفحه A با استفاده از تگ Canonical بپرهیزید. همین طور مواردی مانند ارجاع صفحه A به B و سپس ریدایرکت 301 صفحه B به A نیز کار صحیحی نیست. همچنین استفاده از تگ Canonical به صورت زنجیره های طولانی (A-–>B, B-–>C, C–->D) نیز درست نمی باشد. سیگنال درست به موتورهای جستجو دهید، وگرنه موتورهای جستجو تصمیمات نا خوشایندی برای وبسیاتتان می گیرند.

 

5. در استفاده از تگ Canonical در صفحات تقریباً مشابه احتیاط کنید

وقتی صحبت از canonicalization می شود، غالب افراد به صفحات کاملاً یکسان فکر می کنند. استفاد از تگ Canonical در صفحات تقریباً مشابه امکان پذیر است، اما بایست با احتیاط صورت گیرد. در حالت کلی نظرات زیادی در این باره وجود دارد اما استفاده در صفحات خیلی مشابه مشکلی ندارد. به عنوان مثال در صفحات مربوط به یک محصول که یو آر ال ها صرفاً به خاطر پارامترهایی مانند مکان کاربر یا رنگ محصول متفاوت هستند، استفاده از تگ Canonical موردی ندارد. در صورتی که تفاوت در محتوای دو صفحه زیاد باشد، ممکن است این تگ توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته شود.

 

6. استفاده از تگ Canonical در بین چند دامنه

اگر شما صاحب چندین وبسایت هستید، می توانید از تگ Canonical بین دامین ها استفاده کنید. فرض می کنیم که شما محتوایی را برای یکی از سایت ها منتشر کرده و آن را در دیگر وبسایت ها نیز با تگ Canonical پست می کنید. استفاده از تگ Canonical در سایر وبسایت ها باعث انتقال اعتبار آن مطلب به همان صفحه اول می شود. دقت کنید که این نوع استفاده از تگ Canonical موجب جلوگیری از گرفتن رتبه برای این صفحه در موتورهای جستجو می گردد. بنابراین اگر این مورد با قوانین کاری شما مشکلی ندارد از آن استفاده کنید.

 

 

 

کاربرد تگ کانونیکال (Rel=Canonical) در چند دامنه

علاوه بر کاربردهایی که تاکنون ذکر شد، شما می توانید از تگ کانونیکال بین چند دامنه متفاوت نیز استفاده کنید؛ به عبارت دیگر، شما می توانید یک URL کانونیکال را انتخاب کنید و آن را در بیش از یک دامنه تکرار نمایید. این ویژگی به شما امکان می دهد تا یک محتوای خاص را بین چندین وب سایت توزیع کنید.

بله چندین دامنه مختلف و چندین صفحه متفاوت می توانند همگی به یک url کانونیکال که شما انتخاب کرده اید ارجاع دهند.

 

تگ کانونیکال

 

استفاده از تگ rel=canonical برای این که به موتورهای جستجو بگویید که محتوای مورد نظر شما در بیش از یک دامنه وجود دارد؛ نه تنها به شما کمک می کند تا با استفاده از قابلیت cross-post ( کراس پست به معنای: پست همزمان قرار دادن نسخه ی واحدی از یک پیام به درون دو یا چندین گروه خبری در آن واحد. این روش ارزانتر از آن است که نسخه هایی را به طور جداگانه به گروه های خبری پست کنند). در دامنه های مختلفی که خودتان مدیریت می کنید دیده شوید، بلکه در مواقعی که دیگران مطلب شما را اجاره می کنند و یا برای نمایش در وب سایت خود خریداری می کنند نیز به شما کمک می کند.

برای بعضی از سایت ها، کسب و کار ها و برندها، دلایل قوی و هوشمندانه ای وجود دارد که چرا باید محتوای یکسان را در چندین دامنه که تحت کنترل آن ها است منتشر کنند. گوگل نیز به شکل کامل از ایده استفاده از تگ rel=canonical در بین چند دامنه مختلف پشتیبانی می کند و در بهبود سئو به آن توجه دارد.

متخصصین وب در گوگل توصیه می کنند که ابتدا دامنه اصلی خود را انتخاب کنید، سپس روی مدیریت محتواهای مشابه در سایت خود تمرکز کنید. بعد از آن، اقدام برای به کارگیری تگ کانونیکال در چند دامنه مختلف را شروع کنید. گوگل همچنین توصیه می کند که قابلیت کراولینگ (crawling) و ریدایرکت 301 را نیز در هر جایی که ممکن بود فعال کنید. به گفته گوگل، ریدایرکت 301 عموماً به عنوان راه حل برتر شناخته می شود چرا که راهنمایی روشن و واضحی برای کاربرانی که به دنبال محتوای مورد نظر هستند ارائه می کند.

همچنین یکی از متخصصین سئو در Yoast هم با این راهکار موافق است و می گوید: اگر هیچ دلیل فنی که مانع ریدایرکت شود وجود ندارد، پس باید همیشه استفاده از ریدایرکت را در اولویت قرار دهید؛ اما اگر به دلیل اختلال با تجربه کاربری یا مشکلات فنی نمی توانید از ریدایرکت استفاده کنید، سپس از url کانونیکال کمک بگیرید.

در نهایت، گوگل پیشنهاد می دهد که اگر می خواهید از المان کانونیکال استفاده کنید؛ اما در نظر داشته باشید که در بعضی از شرایط استفاده از ریدایرکت غیرممکن یا خیلی سخت است؛ مثلاً اگر بخواهید وب سایت خود را از یک سرور به سرور دیگری هدایت کنید که از قابلیت ریدایرکت  server-side پشتیبانی نمی کند.

 

 

بهترین رویکرد برای استفاده از Rel=Canonical در بین چند دامنه

اگر تصمیم گرفتید تا از تگ کانونیکال استفاده کنید، باید از اصول و قواعد مشخصی در فرایند کلی این روند پیروی کنید که ما آن را به عنوان بهترین رویکرد در اینجا بررسی می کنیم.

اولین و مهم ترین موضوع در استفاده از تگ کانونیکال برای چند دامنه این است که محتوای صفحه باید مطابقت داشته باشد؛ نه فقط از نظر متن، بلکه هر عکس یا ویدئویی که در url کانونیکال استفاده شده. سر تیتر یا هدلاین لزوماً نباید مطابقت داشته باشد؛ اما اگر تطابق وجود داشته باشد بهتر است. این موضوع برای لینک های داخل متن نیز صادق است. عنوان بخش های مختلف متن محتوا، مسیرهای دسترسی و هرگونه برندینگ سایت نیز حتماً لازم نیست مطابقت داشته باشند و بدون آن ها نیز می توان تگ کانونیکال بین چند دامنه را با موفقیت اجرا کرد.

قدم بعدی که در این فرایند باید بردارید، این است که دامنه ای که می خواهید از مزایای سئو و رتبه بندی برخوردار شود انتخاب کنید. همچنین اگر یک ناشر می خواهد محتوای شما را روی دامنه خودش باز نشر کند، شما باید تگ rel=canonical را از آنها بگیرید و در کنارش می توانید از بک لینک نیز استفاده کنید. به زبان ساده تر، شما باید کاری کنید تا ترافیک مربوط به پست از سایت آنها به سایت شما منتقل شود.

 

تگ کانونیکال 

 

نمونه هایی از استفاده هوشمندانه از تگ Rel=Canonical

این که اجازه بدهید تا سایت های دیگر محتوای شما را پست کنند و در عوض تگ کانونیکال را از آنها بگیرید، تنها یکی از کاربردهای هوشمندانه و موثر تگ rel=canonical در محیط اینترنت امروزی است.

یکی دیگر از نمونه های کاربرد کانونیکال، پست کردن یک بلاگ پست یا داشتن محتوای مشابه روی طیف وسیعی از url سایت های مختلف است (که در این مطلب به آن پرداختیم). همچنین استفاده از rel=canonical روی سایت های متفرقه (سایت هایی که کنترلی روی آن ها ندارید) که مطلب شما را کپی کرده اند، می تواند یک روش مصالحه هوشمندانه باشد که به نفع هر دو طرف است.

به طور خلاصه، به کارگیری تگ کانونیکال نه تنها باعث می شود تا خیلی از مشکلات که به واسطه محتوای مشابه یا یکسان ایجاد می شود جلوگیری به عمل آید، بلکه استفاده هوشمندانه از تگ کانونیکال می تواند تاثیر چشمگیری بر عملکرد سئو شما داشته باشد و رتبه سایت شما را ارتقاء دهد. پس اگر به دنبال این اهداف هستید، از کاربرد تگ کانونیکال غافل نشوید.

 

 

چگونه تگ کانونیکال را در وب سایتمان ایجاد نماییم؟

1- در سایت هایی که سیستم مدیریت محتوای آن ها مبتنی بر ورد پرس است میتوانید از دو ابزار yoast و یا rank math استفاده نمایید.

در ابزار رنک مت فقط کافیست که در قسمت کانونیکال لینک، لینک مورد نظر خود را وارد نمایید، اینگونه تگ کانونیکال در صفحه شما و مورد نظر شما قرار میگیرد.

 

تگ کانونیکال

 

2- ایجاد تگ کانونیکال به صورت دستی، همانطور که میدانید کانونیکال یک نوع تگ HTML است که میتوانید در کد نویسی هر صفحه از سایت خود آن را ایجاد نمایید برای همین فقط کافیست آدرس زیر را کپی کرده و به جای سایت https://impbrand.com/about آدرس URL خود را قرار دهید.

 

<link rel="canonical" href="https://impbrand.com/about/" />

1 1 1 1 1

دیدگاه ها (0)

  1. ارسال دیدگاه
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
کد امنیتی