ویژگی وب سایت پزشکان و نکات مهم در طراحی سایت پزشکی

ویژگی وب سایت پزشکان

امروزه ایجاد و راه اندازی و به طور کلی طراحی وب سایت برای تمامی کسب و کارها و برندها و حتی افراد حقیقی و حقوقی لازم و ضروری است و پزشکان نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در ادامه می خواهیم که به برخی از ویژگی های ضروری وب سایت پزشکان و نکات مهم در طراحی سایت پزشکی بپردازیم.

امروزه دیگر مهم نیست که شما در چه حوزه هایی فعالیت می کنید، چون برای هر زمینه فعالیتی، شما می بایست صدا و شعار خود را به مردم برسانید. فعالیت بازاریابی تمامی کسب و کارها و برندها باعث شده که کسب و کار دیجیتال و به تبع، برندینگ و دیجیتال مارکتینگ رشد محسوسی داشته باشد. این روزها دیگر فرقی نمی کند که شما مدیرعامل یک شرکت بازرگانی یا کارخانه تولیدی باشید یا یک پزشک یا حتی مدرس کنکور! زیرا برای تبلیغ توانایی ها و مزیت هایتان می بایستی که در حوزه بازاریابی دیجیتال و بخصوص بازاریابی محتوا تمرکز کنید و وقت و هزینه ای هم صرف کنید.

اما یک پزشک یا قناد یا هر شخص دیگر، چگونه می تواند در حوزه بازاریابی دیجیتال فعالیت مفیدی داشته باشد به گونه ای که بتواند خود را به خوبی معرفی کند تا باعث رونق هرچه بیشتر کسب و کار و درآمد خود بشود؟ این مهم دست یافتنی نیست مگر با استفاده از رهنمودهای متخصصان حوزه برندینگ و بازاریابی دیجیتال.

کارشناسان مجرب ما در امپریال برند، این بستر را فراهم کرده اند تا شما با هر شغل و زمینه کسب و کاری بتوانید که خودتان را بر سر زبان ها بیندازید و در بین رقیبانتان موفق تر عمل کنید.

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

چرا یک پزشک به وب سایت نیاز دارد؟

طراحی سایت پزشکی برای مراکز درمانی

لزوم طراحی سایت پزشکی برای پزشکان تازه کار

طراحی سایت پزشکی برای پزشکان مجرب و معروف

مهم ترین ویژگی ها و امکانات یک وب سایت پزشکی چیست؟

نکات مهم در طراحی سایت پزشکی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو: 02122057358

 

 

چرا یک پزشک به وب سایت نیاز دارد؟

امروزه با گسترش دانش پزشکی و لزوم ثبت اطلاعات دارویی و درمانی، طراحی سایت پزشکی به یک امر اجتنتاب ناپذیر بدل گشته است. رشد شاخه های مختلف پزشکی و به وجود آمدن دستاوردهای گوناگون پزشکی، سبب شده است که دیگر همانند گذشته روش های سنتی میسر واقع نگردد. همچنین پیدایش تکنولوژی های نوین و تجهیزات پیشرفته در عرصه پزشکی از یکسو و نیز افزایش تعداد بیماران به دلایل مختلف اعم از گسترش شهرنشینی، تغذیه نامناسب و... از سوی دیگر موجب شده است تا روند رسیدگی به بیماران شتاب بیشتری بگیرد و لازمه شکوفایی در این حوزه همانند سایر حوزه ها بازاریابی دیجیتال و به طور کلی شیوه های نوین بازاریابی است، از جمله روش های جدید تحت وب و به کارگیری فضای مجازی و اینترنتی که با طراحی سایت پزشکی می توان این بستر را شکوفا کرد.

 

طراحی وب سایت چیست؟

 

ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا به صورت جزئی تر از لزوم وب سایت پزشکان و طرح مسائلی در باب ویژگی های یک وب سایت پزشکی خوب و نکات مهم در طراحی سایت پزشکی سخن بگوییم. پس با ما همراه باشید:

 

 

طراحی سایت پزشکی برای مراکز درمانی

مراکز درمانی نظیر درمانگاه ها، مطب ها و بیمارستان ها حتما نیاز به یک وب سایت پزشکی دارند. این مراکز باید آدرس، شماره تماس، روزها و ساعات خدمات رسانی، لیست پزشکان و تخصص ها و در برخی موارد مقالات و مطالعات پزشکی را در اختیار بیماران قرار دهند. مراجعات حضوری بیماران به درمانگاه ها یا مطب پزشکان نه تنها موجب اتلاف زمان و انرژی و هزینه بیمار می شود بلکه پیامدهای دیگری همچون افزایش ترافیک شهری، بروز اثرات منفی روحی و روانی بیمار در اثر منتظر شدن در اتاق انتظار و... نیز در پی خواهد داشت. اغلب موارد فوق با دسترسی آسان و سریع به یک وب سایت پزشکی از میان خواهد رفت.

 

 

لزوم طراحی سایت پزشکی برای پزشکان تازه کار

رشد جمعیت باعث شده که نیاز به تعداد پزشکان بیشتر و بیشتر شود. از این رو امروزه بر خلاف گذشته های نه چندان دور، تعداد پزشکان بسیار بیشتر شده است. همین موضوع باعث ایجاد نوعی رقابت در میان پزشکان هر تخصص می شود. امروزه بخصوص در شهر های بزرگ، تعداد سرسام آور پزشکان سبب شده است که مردم برای بهبود بیماری های خود به دنبال پزشکان خوب و متخصص باشند. در چنین اوضاعی، پزشکان تازه کار باید که توانمندی های خود را به معرض نمایش درآوردند تا بتوانند اسم و رسمی برای خود دست و پا کنند. طراحی سایت پزشکی برای پزشکان تازه کار سبب می شود که آنها نه تنها نسبت به معرفی تخصص، رزومه و نیز ارائه مقالات علمی و مطالعات جدید پزشکی خود بپردازند بلکه با قرار دادن سرویس های مختلف در طراحی وب سایت پزشکی نتایج مفیدی نصیب بیماران خواهد گردید.

 

 

طراحی سایت پزشکی برای پزشکان مجرب و معروف

شاید بپرسید که یک پزشک مجرب که در حوزه تخصصی خود معروف است و بیماران برای وقت ویزیت باید ماه ها انتظار بکشند، هم به وب سایت پزشکی نیاز دارد؟ جواب این پرسش، قطعاً بله است! یک پزشک مجرب نیز نیاز دارد تا مطالعات و یافته های جدید پزشکی در حوزه تخصصی خود را که به صورت مقالات علمی معتبر منتشر می کند، در اختیار بیماران قرار دهد. همچنین هر چه یک پزشک معروفتر باشد، احتمال اینکه بیماران بخواهند اطلاعاتی نظیر آدرس مطب یا مرکز درمانی، روز و ساعات ویزیت، شماره تلفن مطب و... پزشک مربوطه را در اینترنت جستجو کنند، بیشتر است. از این رو، یک پزشک مجرب نیز باید نسبت به طراحی وب سایت پزشکی برای خود اقدام کند. البته واضح است که این امر از وقت و دانش پزشک به دور است، بنابراین از طراحان وب سایت کمک می گیرند.

شرکت امپریال برای گروه های مختلف پزشکی کار طراحی می کند که در ادامه چند نمونه از آنها را به شما معرفی کرده ایم:

طراحی سایت دکتر کودکان

طراحی سایت دکتر پوست و زیبایی

طراحی سایت مهد کودک

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو02122057358

 

حالا که با لزوم داشتن وب سایت پزشکان آشنا شدید با ما همراه باشید تا ویژگی های وب سایت پزشکان را مورد بررسی قرار دهیم:

 

 

مهم ترین ویژگی ها و امکانات یک وب سایت پزشکی چیست؟

امکانات بی شماری را باید در طراحی سایت پزشکی با توجه به سلیقه و نیاز پزشکان در نظر گرفت و اجرا کرد.یک سایت پزشکی باید دارای بخش های متعدد و مختلفی باشد که این بخش ها باید ضرورت هایی نظیر نوبت دهی آنلاین، تشکیل پرونده پزشکی الکترونیکی، مقالات و دستاوردهای پزشکی و... را شامل شوند که در ادامه به معرفی هر کدام پرداخته ایم:

1- رزومه پزشک

در بخش رزومه پزشک از یک وب سایت پزشکی باید به معرفی درجه و تخصص یا فوق تخصص و همچنین سوابق علمی و دانشگاهی پزشک یا پزشکان، مطالعات و مقالات علمی  منتشر شده معتبر، راهکارهای درمانی و در برخی موارد دستاوردهای پزشکی پرداخته شود.

2- مقالات و اطلاعات پزشکی

در این بخش از طراحی سایت پزشکی برای پزشکان و مراکز درمانی می توان جدیدترین اخبار مربوط به علم پزشکی و مقالاتی در این باره به کاربران ارائه کرد. لازم به ذکر است که این مقالات باید به زبانی ساده و قابل فهم برای اشخاص بدون سواد پزشکی باشند.

3- نوبت دهی آنلاین

از جمله موارد مهم در طراحی سایت پزشکی، سرویس نوبت دهی آنلاین می باشد. با اجرای سیستم نوبت دهی آنلاین این امکان در اختیار بیماران قرار داده می شود تا از زمان های خالی و روزهای ویزیت مطلع شده و به آسانی و بدون مراجعه حضوری چه در محل کار باشند چه در خانه و یا هر جای دیگری، تنها با دسترسی به اینترنت بتوانند نسبت به گرفتن نوبت در روز و ساعتی که برایشان مقدور است، اقدام نمایند.

4- تشکیل پرونده پزشکی الکترونیکی

در این بخش می توانیم که اطلاعات فردی، سوابق بیمار، پروسه درمان بیماری و جزئیات دیگر در پرونده پزشکی بیمار را به صورت الکترونیکی در اختیار بیمار قرار دهیم تا پزشک بتواند در هر لحظه به آن دسترسی داشته و در صورت لزوم آنرا به پزشک متخصص دیگری ارجاع دهد.

5- پرسش و پاسخ های متداول

در این قسمت مراجعان به سایت پزشکی سوالات عمومی خود از جمله خدمات بیمه ای و بیمه های طرف قرارداد پزشک و...  را مطرح ساخته و پزشک مربوطه به آنها پاسخ می دهد.

6- استفاده از عکس و ویدئو

امکانات، خدمات و تجهیزات موجود در مطب و یا درمانگاه و بیمارستان با زبان تصویر و فیلم به مراجعان نمایش داده می شود. ویدئو و عکس در طراحی سایت آزمایشگاه اهمیت زیادتری دارد زیرا باعث ایجاد حس اطمینان و اعتماد می شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه سئو و انجام پروژه سئو سایت و تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ با ما از طریق این شماره در ارتباط باشید:

شماره تماس کارشناسان دیجیتال مارکتینگ امپریال برند و وینت سئو02122057358

 

ویژگی وب سایت پزشکان و نکات مهم در طراحی سایت پزشکی

 

 

نکات مهم در طراحی وب سایت پزشکی

  • استفاده از سایت های داینامیک

از آنجا که نیاز است، محتواها و مطالب یک وب سایت پزشکی توسط خود پزشک یا افراد آگاه به علم پزشکی هرچند وقت یک بار به روز رسانی شود، بهتر است که سایت های داینامیک (پویا) در طراحی این گونه سایت ها استفاده شود تا پزشک یا تولید کننده محتوای پزشکی بتوانند از طریق سیستم های مدیریت محتوا اقدام به انتشار محتواها و مطالب در وب سایت پزشکی مذکور کنند.

پس از راه اندازی و طراحی وب سایت پزشکی برای پزشکان، درمانگاه ها و سایر مراکز درمانی، تولید محتوای این وب سایت ها بخشی مهم محسوب می شود. اینکه چه مطالبی در قالب محتوای بازاریابی بر روی وب سایت پزشکان قرار بگیرد، از موارد مهم طراحی سایت پزشکی است.

  • بهینه سازی برای موبایل

نکته دیگر در طراحی یک وب سایت پزشکی، سازگاری بالای سایت با موبایل است. امروزه با پیشرفت تلفن های همراه، بیشتر کارهای اینترنتی از طریق موبایل صورت می گیرند. پس عدم سازگاری وب سایت پزشکی شما با نسخه موبایل امتیازی منفی محسوب می شود. از این رو توجه به این نکته بسیار حائض اهمیت است.

  • طراحی رابط کاربری ساده

در آخر توجه داشته باشید که وب سایت پزشکی شما علاوه بر اینکه باید بسیار جامع و کامل باشد، باید که کار کردن با آن نیز آسان باشد. نوبت دهی آنلاین باید بسیار ساده و قابل فهم برای بیمار بوده و مطالب منتشر شده در قالب مقالات علمی و پزشکی نیز باید به زبان ساده باشد.

 

نکات مهم طراحی سایت

 

 

1 1 1 1 1

دیدگاه ها (0)

  1. ارسال دیدگاه
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
کد امنیتی