مهم ترین فاکتورهای سئو برای گوگل در سال ۲۰۱۸ چیست؟

مهم ترین فاکتورهای سئو برای گوگل در سال 2022 چیست؟

فاکتورهای سئو برای گوگل، هر ساله دچار تغییر و تحولات اساسی و جزئی زیادی می شود. این تغییر و تحولات در راستای ارزش گذاری محتواها و سئو سایت می باشد. از این رو، دانستن به روز رسانی های فاکتورهای سئو سایت در سال ۲۰۱۸ خالی از لطف نیست.

به روز رسانی هر ساله فاکتورها و الگوریتم های ربات های خزنده، جزء اولویت های کاری گوگل و تمامی موتورهای جستجو می باشد که این به روزرسانی ها در زمینه های مختلف مانند سئو سایت خود را نشان می دهد. در این بروز رسانی ها، گاه فاکتوری اضافه شده یا فاکتور قبلی پررنگ تر مورد توجّه قرار می گیرد. سیستم جستجوی گوگل دارای ۲۰۰ الگوریتم مختلف است؛ بنابراین علم سئو، علمی پیچیده است که آگاهی داشتن از تغییرات هر ساله فاکتورهای این علم، شما را در مسیر موفقیت قرار می دهد.
ما در مقاله قصد داریم به بیان برخی از این فاکتورها که در سال ۲۰۱۸ مورد توجّه قرار می گیرد، بپردازیم:

 

حتماً بخوانید: سئو براساس الگوریتم‌های گوگل سال 2020 با نرم افزار Website Audit


۱- بک لینک (Backlink)

ارتباط برقرار کردن بین محتواهای دو سایت که از آن به عنوان لینک و بک لینک یاد می شود، از اهمّیّت زیادی برخوردار است. مخصوصاً اگر این بک لینک از طرف یک سایت قدرتمند با محتواهایی غنی باشد، ارزش آن را دو برابر می کند. با استفاده از نرم افزار Awario می توانید تمامی بک لینک ها و تمامی محتواهایی را که در آنها نام وب سایت شما آمده است، را مشاهده کنید. اگر ربات های خزنده گوگل در جستجوهای خود مشاهده کند که نام سایت شما در سایت دیگری درج شده است، حتی اگر آن سایت به سایت شما لینک نشده باشد، این موضوع را در بالا رفتن رنک گوگل سایت شما، بسیار مهم می دانند.
SERPs، نتیجه جستجو در مورد یک کلمه کلیدی است که موجب کمتر شدن تبلیغات موجود بین نتایج جستجوی کاربران و بازدیدکنندگان می شود و با سرعت فراوانی در حال جلب توجه جستجوکنندگان است.

 

حتماً بخوانید: آنالیز وب سایت؛ بهترین ابزار آنالیز رایگان آنلاین برای سئو سایت


۲- برندینگ

سعی کنید به برند و برند سازی خود اهمّیّت بیشتری دهید؛ زیرا گوگل به کلیک های مستقیم توجه ویژه ای دارد؛ یعنی اگر افراد مستقیماً نام سایت شما را بدون کلیک بر روی لینک ها در گوگل سرچ نمایند، یا از طریق شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام شما را در گوگل جستجو کنند، این به معنای بالا بودن قدرت برند شما می باشد که باعث شده در خاطره ها بمانید.

 

 

حتماً بخوانید: فاکتورهای سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟ 


۳- سرعت لود شدن سایت

مسلماً امروزه توجه به سرعت بالا آمدن سایت در میان انبوه وب سایت ها و رقابتی که بین آن ها وجود دارد، حائز رتبه است که مطمئناً در سال ۲۰۱۸ جزء اصلی ترین ملاک های گوگل برای رتبه بندی قرار می گیرد؛ پس سعی کنید سرعت لود سایت خود را به ۳ ثانیه برسانید تا حائز رتبه خوبی شوید.


۴- تعداد بازدید از سایت

توجه به نیاز کاربران و اعلام رضایت آن ها از یک وب سایت از جنبه های مختلف گامی بزرگ و مؤثر در پیشرفت یک وب سایت محسوب می شود. هرچه بر تعداد استفاده کنندگان از وب سایت شما افزوده شود و آن ها از مکان های مختلف به سراغ سایت شما بیایند دارای رتبه ای بالاتر خواهید شد.

 

حتماً بخوانید: سئو و آنچه درباره آن باید بدانید


۵- تصاویر سئو شده

استفاده از تصاویر سئو شده در وب سایت شما نیز می تواند از ملاک های سئو سایت در سال ۲۰۱۸ باشد، زیرا جستجوی تصویر بسیار راحت تر و رسیدن به هدف را سریع تر می کند و از طرف کاربران مورد استقبال بیشتر قرار می گیرد.


۶- ریسپانسیو بودن وب سایت

با نگاهی دقیق تر خواهید فهمید که استفاده کنندگان از اینترنت بیشتر با گوشی های هوشمند خود به سراغ وب سایت ها می روند که اگر تعداد آن ها را نصف کاربران کامپیوتری نیز حساب کنیم، اهمّیّت داشتن یک سایت واکنش گرا یا اصطلاحاً ریسپانسیو (Responsive) به خوبی مشخص می شود. هنگامی که سایت خود را ریسپانسیو قرار می دهید، آن را امتحان نمایید و مطمئن شوید که کارایی مناسب دارد زیرا کاربران به محض احساس ناراحتی به سرعت سایت شما را ترک می کنند. برای رسیدن به این منظور می توانید از ابزار Mobile Friendly Test استفاده نمایید، فقط کافیست نام سایت خود را وارد نمایید و نتایج را مشاهده نمایید، در آخر نیز پیشنهاداتی برای بهبود کارایی سایت شما ارائه می کند.


۷- منحصر به فرد بودن محتواها

تولید محتواهای منحصر به فرد که مورد استقبال و نیاز کاربران سایت تان است، علاوه بر افزایش ترافیک سایت تان، خود معیاری مهم در رتبه بندی ها از طرف موتورهای جستجو محسوب می شود. توجّه نمایید امروزه افراد کمتر حوصله خواندن مقالات بلند را دارند و ترجیح می دهند بیشتر به سراغ امکاناتی بروند که ساده تر و قابل دسترس تر باشد. تولید محتوا به صورت ویدئو، این امکان را فراهم می کند. انیمیشن ها و موشن گرافی ها نیز به اندازه ویدئوها تأثیر گذارند؛ به همین خاطر بیشتر سازمان ها و شرکت های بزرگ برای معرفی خود از آن بهره می برند. پادکست ها هم راه را برای شنیده شدن محتواهای ان باز کرده اند. نمی شود نادیده گرفت که ایجاد تنوع در محتوی اثر فراوانی در جذب مخاطب دارد پس تا می توانید از انواع آن بهره ببرید.

 

حتماً بخوانید: استفاده از آنالیز کوهورت در گوگل آنالیتیکس

 


۸- Time on Site یا میزان ماندگاری کاربران در سایت

علاوه بر اینکه باید بدانید تعداد کلیک های سایت شما به چه مقدار می رسد، مقدار ماندگاری کاربران در سایت از آن نیز مهم است مثلاً اگر سایت شما در رتبه اول گوگل باشد امّا افراد مایل نباشند که مدت زیادی را در سایت شما سپری کنند، گوگل گمان می کند که قرار گرفتن این سایت در رتبه اول کار اشتباهی است. علاوه بر این، توجه کاربران به دیگر صفحات وب سایت تان این موضوع را می رساند که آنها با محتوای شما تعامل خوبی برقرار کرده اند؛ پس به هر طریق ممکن مخاطبان سایت تان را تشویق به رجوع به صفحات دیگر سایت خود نمایید تا از این طریق نیز به بالا رفتن رتبه سایت خود کمک کرده باشید.


علاوه بر اینکه محتواهایی کامل که تمام نیاز کاربران را تأمین کند، از اهمّیّت زیادی برخوردار است، در کنار آن به کار بردن کلمات کلیدی مرتبط با محتوای شما به گوگل این را می فهاند که واقعاً محتوای تهیه شده شما به خوبی در مورد موضوع صحبت کرده است.
به هر حال اعمال تمامی این تغییرات سعی در بهتر شدن و کاربرپسند شدن وب سایت ها دارند. اینکه کاربران بتوانند در جستجوهای خود همانی را بیابند که واقعاً به دنبال آن بوده اند، هدف موتورهای جستجو می باشد که هر سال نسبت به سال گذشته پررنگ تر شده و با جدّیت بیشتری دنبال می شوند.
همه می دانیم که بیشتر افراد برای یافتن احتیاجات خود به سراغ گوگل می روند پس اگر بخواهیم وب سایت ما جزء اولین جستجوهای گوگل مطرح شود، ناچارأ باید خود را با الگوریتم های آن هماهنگ کنیم.

در انتها می توانید متن مربوط به همین مقاله در قالب فایل PDF از طریق لینک زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

مهم ترین فاکتورهای سئو برای گوگل در سال 2022 چیست؟ PDF 

1 1 1 1 1

دیدگاه ها (0)

  1. ارسال دیدگاه
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
کد امنیتی