کمپین های بازاریابی ماندگار

کمپین های بازاریابی ماندگار

در مقالات قبلی که درباره بازاریابی بودند، بسیار از کمپین های بازاریابی و راه اندازی آنها صحبت کردیم. امروزه برخی از کسب و کارها و برندها با ایجاد یک کمپین بازاریابی ماندگار کاری کردند که تا سال های سال در ذهن و خاطر مردم باقی بمانند. در این مقاله درباره کمپین های بازاریابی ماندگار صحبت می کنیم.

 

لازمه هر کسب و کاری به دست آوردن مخاطبانی در حوزه فعالیتی خود است. مخاطبانی که به صورت بالقوه در بازار هدف قرار دارند و کسب و کار شما باید این مخاطبان را به خود جذب کند تا در مراحل بعدی، این مخاطبان به «مشتریان» شما بدل شوند. ما در این مقاله با شما از ایجاد مخاطب سخن خواهیم گفت.

ایجاد مخاطب

 

بازاریابی همراه با ماندگاری

این مقاله صرفاً راجع به رشد دادن نشان تجاری شما نیست. این مقاله راجع به چیزی است که همه کارهایی که ما انجام می دهیم را در برمی گیرد؛ یعنی «اقتصاد دنیای ما» و بازاریابان نقش عمده ای در این مأموریت ایفا می کنند و این که آنها باید از این موضوع به خود ببالند. بازاریابان رهبران اقتصاد مصرفی ما هستند. مردم دوست دارند خرید کنند و مردم نیاز دارند که خرید کنند. بازاریابان اینجا هستند تا استمرار این چرخه را حفظ کنند. ما نمی توانیم روش های مصرف خود را تغییر دهیم اما می توانیم مطمئن باشیم که می توانیم چیزها را تا حد امکان ماندگار و بدون تغییر حفظ کنیم.

اما چطور می توانیم این تفکر مصرفی را ترویج دهیم بدون این که با ترویج رفتارهای آسیب زا به محیط خود آسیب برسانیم؟ این به ما فرصت داده می دهد که نقش ماندگاری در بازاریابی را واقعاً درک کنیم. ماندگاری یک بازی برد - برد است: هم محیط زیست سالم باقی می ماند و هم شرکت ها سودآور باقی می مانند. اخیراً بازارها و مصرف کنندگان نسبت به محیط زیست، مسئولیت اجتماعی و کل سلامتی اقتصادی حساس تر شده اند. به زبانی ساده، بازاریابی ماندگار علم در هم آمیختن بازاریابی و روش های دوستدار محیط زیست برای تضمین آینده ای بهتر است.

 

کل جهان بازار هدف شما نیست. به یاد داشته باشید اگر می خواهید که کسب و کار موفق و در آینده معروفی داشته باشید، باید روی یکی از گروه های بازار هدف تمرکز کنید. بازار هدف خود را محدود کنید یعنی به یک گروه خاص بفروشید تا به کل دنیا!

بازار هدف خود را محدود کنید!

 

نمونه هایی از کمپین بازاریابی ماندگار

نمونه عالی نشان های تجاری که ماندگاری را در ایدئولوژی های مرکزی خود گنجانده است، شرکت غذایی زنجیره ای پرتامانجر انگلیس است. آنها خط مشی غذایی "فروش شبانه ممنوع" را در پیش گرفتند. در واقع هر محصولی که در طی روز به فروش نمی رسد، به سازمان های خیریه ای که مرتبط به افراد بی خانمان است، اهداء می شود. همه دستمال های آنها نیز از الیاف بازیافتی ساخته شده و نوشیدنی های آنها نیز از میوه و سبزی ها تولید شده است، نه چیز دیگری. این رویکرد نتایج مطلوبی برای شرکت در برداشته است. در کمتر از دو سال در آمد آنها از ۳۷ میلیون یورو به ۵۱۰ میلیون یورو افزایش یافت. حال که تأثیر آنها بر دنیای اطرافشان شناخته شده است، شاهد افزایش ترافیک مشتریان هستند. مشتریان می دانند که خرید از آنها بیشتر به نفع خودشان است تا به نفع صاحبان شرکت.

همان طور که می دانید نشان های تجاری نفوذ زیادی روی جامعه دارند و استفاده از این نفوذ برای تغییر نگرش جامعه نسبت به مسائل اجتماعی شیوه مؤثری جهت استفاده از این نفوذ تلقی می شود. کمپین های بازاریابی از این نوع به شرکتها کمک می کند که جهان را به جهان بهتری تبدیل کنند و در عین حال وجهه اخلاقی ماندگاری از شرکت خود ارائه کنند.

 

آخرین مرحله در فرآیند ایجاد تمایز این بود که مردم را، با ایجاد یک برنامه مشخص، نسبت به وجوه تمایز خودتان آگاه کنید اما این کار مستلزم زعایت نکاتی است؛ نکاتی که در این مقاله می خوانیم و با استفاده از آن ها می توانید برندتان را ملکه ذهن مخاطبان کنید!

برندتان را ملکه ذهن مخاطبان کنید!

 

دیگر کمپین جالب توجه، متعلق به شرکت پوشاک تنتری است. آنها به ازای فروش هر محصول ده درخت می کارند. همین حالا که این مقاله را می خوانید، آنها در مجموع ۵ میلیون درخت کاشته اند. در سال ۲۰۱۲ آنها تنها ۱۰۵۰۰۰ درخت کاشتند. مردم هر چه بیشتر راجع به عمل خیر آنها شنیدند بیشتر به سمت کسب و کار آنها هجوم آوردند.

شرکت کفش سازی تامز کار بسیار مشابهی انجام داد. کمپین آنها "یکی به ازای یکی"، اهدای یک جفت کفش به یک کودک فقیر به ازای هر فروش است.

بسیاری نمونه های جالب تر وجود دارد که می تواند الهام بخش نحوه گنجاندن ماندگاری در بازاریابی نشان های تجاری باشد. دیدن اینکه شرکت ها و نشان های تجاری مقداری از سود خود را صرف امور خیریه می کنند همیشه منظره خوشایندی برای همه داشته است. امیدواریم که در آینده نمونه های بیشتری از آن را ببینیم.

 

می گویند موقعیت یعنی همه چیز. اشتباه هم نمی گوید: موقعیت همه چیز است و بازاریان بزرگ این را می دانند. پیش از ظهور این "بازاریابی" نوظهور، یک نکته کلیدی در موفقیت کسب و کار وجود داشت: موقعیت. یعنی به معنای کلمه همان جایی که بازار وجود داشت.

موقعیت در بازاریابی

 

در کشورمان نیز برندهای معتبری اقدامات مشابهی را انجام داده اند که امیدواریم این کمپین های انسان دوستانه و اخلاقی ادامه دار باشد، کمپین هایی که در کنار حفظ و ارج نهادن به ارزش های اخلاقی و انسانی، باعث سودآوری مالی برای کسب و کارها نیز می شود.

بازاریابان چه در زمینه بازاریابی خط کامل تولید، نشان تجاری جدید، کل یک سازمان، یا صرفاً یک کمپین بازاریابی خاص، می توانند بر دنیای ما اثر بگذارند. بنابراین سؤال این است: آیا فکر می کنید کمپین بازاریابی شما می تواند دنیا را متحول سازد؟ جلوی حرکت خودتان را نگیرید. هر چه دنیا روشن تر می شود موفقیت شما نیز روشن تر خواهد شد.

 

1 1 1 1 1

دیدگاه ها (0)

  1. ارسال دیدگاه
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
کد امنیتی